бул. „Константин Величков“ 163, ж.к. Зона Б-19, София, Градски транспорт
Милка
Как може на новите перонни спирки, предназначени за автобуси и трамваи и дълги 50м, изграждани на бул. "К. Величков" да няма поне един малък спирконавес? На тези спирки чакат много хора и за автобусите, и за трамваите, а няма навес. Така при дъжд хората, които чакат са изложени на мъглата, вдигана от преминаващите автомобили, не само че нямат подслон от дъжда. Как може в едно малко италианско или немско село, в дълбоката провинция, да има навеси на всяка спирка, а в София, столица да няма и то на такива големи булеварди, с много пътници?
Освен това със скосяването си откъм посоката на движение на трафика, заради хората с увреждания, спирките са опасни за чакащите, защото невнимателни шофьори буквално се качват отгоре им с колите си, помитайки предпазната ограда (вече пометена на конкретната спирка) и може да пометат дори пешеходци на спирката. Тази на снимката бе пометена още в първите дни след изграждането си и оградата ѝ още не е възстановена. Освен това изрязаната улична настилка около острова не е възстановена.
В допълнение, заради преминаването на 2 междурелсия трамваи в този участък спирко-платформите са построени прекалено далеч от теснорелсовите трамваи и въпреки, че са скосени за хора с увреждания и майки с колички в края си, при такова голямо разстояние между тесните трамвайни мотриси и платформата, спирките отново ще са неудобни за възрастни хора, за майки с колички и хора с увреждания. В Лондон разстоянието между метромотрисите и перона е не повече от 10см и в уредбата непрекъснато се съобщава да се внимава с разстоянието, а тук говорим за над 50см при тесните тм мотриси.