Мария Налбанска
Здравейте! Казвам се Мария Налбанска, живея от няколко години в Германия, в малък град, на около 70 км от Мюнхен, имам три деца, едно от които е родено тук - в Германия. Вече няколко пъти ми се налага да използвам услугите на Българското консулство в Мюнхен и това е най-големият кошмар за моето семейство, а и за много други - български семейства, които живеят тук. Българското консулство представлява една красива голяма къща, но хората се обслужват в гаража на тази къща, само от две служителки, които ежедневно поемат около 100 човека (повечето от малцинствата, без да искам да обидя тези персони). Нормално човек, който иска документ или услуга се обажда в Консулството и запазва час, но тъй като работят две служителки, няма как да вдигнат телефона. Сега има "уж" нова, модерна онлайн система, чрез която можеш да си запазиш час, но и това не е добре, тъй като системата генерира едни и същи часове за няколко човека, което е пълен абсурд. Та, моят сигнал е за това, че всеки български гражданин трябва да отдели ден или два, за да си извади документ в този гараж. Да не говоря за обидите към двете служители, за лошото отношение към тях, работят в изключително тежка среда, не могат да се справят с толкова много хора. Успях да запиша името на служителката, която се занимава с издаването на лични документи - Илияна Такова, която се опитва да обслужи всички български граждани, но няма как да се получи. Не можах да напарвя видео или снимки, тъй като съм с трите деца и стресът е голям. Моята молба е, ако имате кореспондент в Германия, просто да отидете и да снима 30 мин. как протича един ден в гаража на Българското консулство в Мюнхен. Ще се радвам да се даде гласност на проблема. Това наистина е пълен абсурд.