Колите работят със смес от въздух и пулверизирано гориво

Много шофьори мислят, че е важно колата „да загрее“ в най-големите студове, за да предпазят двигателя. Това обаче е мит и дори вреди повече, отколкото помага, обяснява видео на Business Insider, казват от Дебати. Ако двигателят работи на празен ход в студа, това не само харчи излишно гориво, но изразходва съставки, които помагат на двигателя да работи.

Ето защо:

Колите работят със смес от въздух и пулверизирано гориво. През зимата горивото се изпарява по-трудно, тъй че колата компенсира чрез добавяне на повече бензин в сместа. Получава се т. нар. „богата смес“.

Бензинът е отличен разтворител и на практика може да отмие маслото от стените на цилиндъра, ако двигателят работи на празен ход за продъжително време.
Двигателите на старите коли работят с карбуратори. При тях, ако бензинът е твърде студен, не може да се получи достатъчно наситена смес. Затова шофьорите са загрявали двигателя за известно време, преди да тръгнат.

 

От 80-те години на XX век карбураторните системи постепенно се изместват от инжекциони – системи за непосредствено впръскване на горивото в цилиндрите. Повечето днешни автомобили имат нужда не повече от минута, преди да бъдат готови да тръгнат.

Накратко: Загряването на празен ход не удължава живота на двигателя. Напротив, съкращава го.