Потребителите получавали стока с много по-ниско качество

Зрители на NOVA сигнализират за измама в интернет. Според тях сайт предлага спално бельо от коприна или египетски памук на изгодни цени, а след това потребителите получават стока с много по-ниско качество, което не отговаря на поръчката.

Жена, измамена с поръчка, застана пред камерата ни, но предпочита да не разкрива самоличността си. По думите ѝ в интернет видяла реклама, която ѝ се сторила интересна. Поръчала си три комплекта чаршафи, като трябвало всички да бъдат в различен цвят .

След известно време доставката пристига. „Получих чисто бели чаршафи. Не отговаряха по размер. Едва ли е египетски памук”, разказа потърпевшата.

Тя прави опит да върне полученото или да вземе парите си обратно, но се оказва, че няма начин за това. „Нямаха никакъв контакт, освен някаква форма „Свържете се с нас”. Но отговор не съм получила. Отдолу има коментари, в които доста хора посочват, че са излъгани”, разказва потърпевшата.

Онлайн измама: Мъж загуби 50 000 лв. след "инвестиция" в БЕХ

Екипът ни се срещна с професора по национална сигурност Илин Савов, който е специализирал именно в подобни престъпления. „Българинът  иска хем да е хубава стоката, хем да е малко по-евтинко. Имайте предвид, че всичко, което се предлага с прекалено голямо удовлетворение от страна на потребителя и с много голям тарикатлък - винаги ще заплатим по-скъпо”, посочва той.

Червените лампи, които трябва да светнат на всеки потребител са ниската цена и начинът за плащане. „Всичко, което се предлага с невероятното усещане, че ще бъдем доволни от стоката - трябва да ни каже да внимаваме. Малко може да ни стане странно, че нямаме възможност да платим с карта, тъй като плащайки с карта, може да оставим следа” обяснява Савов.

Как, без да подозирате, телефонният ви номер може да бъде използван за измами

В световен мащаб проблемът е сериозен, разказва Савов, а единственият вариант е повишаване на онлайн грамотността. „Българските граждани имат много ниска информираност как да оперират в дигитална среда и особено за услуги и стоки, които да бъдат потребни за тях”, подчертава експертът.

Подобни схеми със засилена реклама в социалните мрежи и спешни промоции са налични и в момента за различни продукти. Опитите на хора, поръчали през сайта, да се свържат с фирмата през формата за контакт остават без успех. NOVA също не успя да се свърже с фирмата.

Редактор: Станимира Шикова