През 2011 година автобус се обърна и запали, като отне живота на 9 души
След няколко отлагания, делото за катастрофата на магистрала "Тракия", при която загинаха 9 души, започна.
„Скъсване на преден мост е причината автобусът на фирма "Ентуртранс" да стане неуправляем и да се удари в мантинелата”. Такова е мнението на един от основните свидетели, който днес даде показания пред съда.
Държавното обвинение беше подсилено с още един прокурор, командирован от главния прокурор.
В съдебна зала беше разпитан полицаят, който се е озовал пръв на катастрофата и пред когото шофьорът Светослав Димитров разказал, че секунди преди да се удари в мантинелата, воланът станал неуправляем.
„Воланът рязко е завил наляво, човекът не е можел въобще да го овладее. Това са неговите думи 2 -3 минути, след като отидох там”, заяви Христо Ковачев, който се явява като свидетел. По думите му ходовата част на автобуса е била корозирала и многократно заварявана.
Друг свидетел в залата разказа, че е предупредил Николай Точев седмица преди катастрофата, че нещата във фирмата собственик на автобуса не били изрядни, дори подал сигнал в Прокуратурата.
„Имам наблюдение върху тези автобуси. Те са с лоша ходова част и трансмисия”, заяви Славчо Дулев, свидетел-експерт.
Тримата обвиняеми Ениз Ченгел, Николай Точев и водачът Светослав Димитров и днес останаха безмълвни.
Роднините на загиналите в катастрофата не губят надежда в крайния изход на процеса. Той преминава по съкратената процедура – без разпит на свидетели и пострадали.
Никой от тримата обвиняеми не признава вина по случая.