IT центърът на победителите в първото издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп и фондация Reach for Change ПРОМЯНАТА отбеляза първата си годишнина
Най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп и фондация Reach for Change ПРОМЯНАТА отбелязва една година усилия и успехи в посока подобряване живота на българските деца и младежи. IT центърът във Враца, създаден по проекта победил в първото издание на конкурса през 2014-а, навършва една година. Резултатите, постигнати от създателите му Емилиян Кадийски и Теодор Костадинов, през този период са впечатляващи.
През последната една година, благодарение на дейността на IT центъра, две софтуерни компании осигуряват работа по различни проекти на неговите възпитаници. Едната от тези фирми е софийска компания с дългогодишен опит, която е отворила офис във Враца, а другата е изцяло базирана в града и осигурява работа по проекти на няколко по-големи компании от страната и чужбина. Девет души са започнали работа като програмисти във Враца, след като са завършили безплатни деветмесечни курсове в IT центъра. Пет ученици пък са взели участие в няколко национални IT състезания.
В момента в IT центъра се обучават 60 курсисти в 4 групи, а Враца привлича и други компании в областта на обучението по информационни технологии. Детска академия „Телерик" също откриа школа в града през 2014 година, а през септември 2015 се откри за първи път във Враца паралелка „Системно програмиране" в ПТГ „Н. Й. Вапцаров”.Освен финансирането на Нова Броудкастинг Груп и фондация Reach for Change, центърът на Емилиян Кадийски и Теодор Костадинов се радва и на подкрепата на община Враца, Областна администрация Враца, РИО-Враца, ПМГ „Акад. Иван Ценов” и ПТГ „Н. Й. Вапцаров”. На събитието по случай първата годишнина на IT центъра присъстваха бивши, настоящи и бъдещи курсисти, както и партньори и хора помагащи за развитие на IT общността във Враца, които споделиха своите впечатления за перспективите за сектора в града. Цветко Трендафилов от Axway разказа за различните длъжности в една софтуерна компания и демонстрира как може да се свърже от Враца с работното си място в Бизнес центъра в София и да работи дистанционно. Калин Илиев, съосновател на Wonderswamp, обясни, че благодарение на технологиите и Интернет за една стартираща компания дали е във Враца, или в Силициевата долина, няма голямо значение. Важно е хората в екипа да вярват в идеята си и да положат нужните усилия, за да я изпълнят.
Първото издание на ПРОМЯНАТА (2014-2015), част от което е и проектът на Емилиян и Теодор показа, че социалното предприемачество има сериозен потенциал за развитие у нас и даде шанс на пет проекта да демонстрират реални резултати. В допълнение към първоначалното финансиране, проектите финалисти получават и постоянна менторска и медийна подкрепа от Нова Броудкастинг Груп и фондация Reach for Change. С второто издание на конкурса тази година нови петима социални предприемачи предстои да реализират социалните си идеи за подобряване живота и осигуряване на по-добро бъдеще на децата у нас.