Снимка: iStock, илюстративна
Според инж. Ясен Ишев приоритетно трябва да се търсят причините за ПТП
След трагедията със Сияна в опасната отсечка между Телиш и Радомирци ще бъде положена червена маркировка, която да повиши сцеплението на пътя. Предвижда се да има и шумна напречна маркировка, бележеща началото на опасната зона. Това обаче ще може да се случи едва след края на следствените действия.
„Няма контрол на пътя. Той, както и санкциите у нас трябва да бъдат равнопоставени на останалите държави. Самата аз имам глоби за превишена скорост, защото се движа с трафика. Ако не го правя, някоя кола ще ме бутне отзад. Трябва да има стационарни камери навсякъде по пътищата. Сложили са камера на мястото, където загинаха Явор и Ани, но са я взели от друго място. Има 423 млн. лева във фонд „Пътна безопасност”, коментира адвокат Елица Буенова в ефира на предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS.
В МС обсъждат как да се сложи край на войната по пътищата
Във вторник ще се проведе ключово съвещание на тема пътна безопасност и борба срещу войната по пътищата. Премиерът Росен Желязков събира в Министерския съвет представители на правителството, на ресорните ведомства и на неправителствения сектор.
„От МС ни отговориха, че никое НПО не може да присъства на срещата с премиера, а исканията ни не могат да бъдат изпълнени. В прессъобщението пише, че участие ще вземат и представители на неправителствения сектор, но в действителност нямаме покани”, обясни още адв. Буенова.
Проучване за състоянието на пътищата
По нейни думи в периода от 2018 до 2022 г. за нарушения на пътя са издадени 85 наказателни постановления на обща стойност от 197 800 лева. „От всички тях заплатени са само 20, голяма част от тях са събрани по давност. Институциите правят някакви промени на „парче”. Има обществена поръчка от АПИ, за да може да се направи проучване на мнението на обществото за пътищата у нас. От АПИ, които са постоянно на пътя и виждат какво е състоянието, имат нужда да направят проучване”, добави още адв. Буенова.
„В Научно-техническия институт по транспорта всяка година организираме форум, мотото на който е „Пътната безопасност – национален проблем на България”, защото на пътя загиват хора. Институциите не работят в интерес на гражданите. Дано вече чашата наистина да е „преляла” и да има резултати не само на думи. 85% от пътно-транспортните произшествия стават по вина на водачите. Скоростта убива и всички го знаем”, заяви инж. Ясен Ишев, председател на Научно-техническия съюз по транспорта и специалист по пътно строителство.
Адв. Буенова призова всички да се съберат пред Министерския съвет на 12 април в София, както и в другите градове в страната, за да покажат, че войната по пътищата трябва да спре.
Обучение по пътна безопасност в училищата
Според инж. Ишев обучението на младите шофьори в България не е добро. „В училище трябва да се провежда обучение по пътна безопасност, но това не се спазва”, посочи той.
„Според МОН е много важно да си добър физик, но това, че може да умреш на пътя на 18-годишна възраст няма значение. Трябва да има обучение по пътна безопасност още от детската градина. В училищата за това са отделени по едва пет часа на година”, обясни адв. Буенова.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Виктория ГетоваПоследвайте ни