Това е мотото на Сдружение „1-ви юни“ – финалист в специалното издание на инициативата
Едно малко сдружение от Бяла Слатина, финалист в специалното издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с Reach for Change България, се е посветило на първите стъпки към новите технологии и интернет. За много деца и родители от местните села животът онлайн е абсолютно непознат. Целта на Сдружение „1-ви юни“ е да им помогне да наваксат.
ПРОМЯНАТА е: Аз пазя теб, ти - мен
Как се учи и как се живее онлайн в села, където хората нямат достъп до интернет? Сдружение „1-ви юни“ получи безвъзмездна подкрепа от NOVA и серия обучения от Reach for Change България през септември и октомври, за да помогнe на деца и родители в първите им стъпки към новите технологии.
„Идеята е хората на местно ниво да могат да ги ползват. Децата и родителите да имат място, където да отидат и да си намерят нужната информация, да си подготвят уроци, защото в малките населени места не всяко семейство и не всеки дом може да ползва интернет, а в сегашната ситуация това е абсолютна необходимост“, разказва Наталия Костадинова от Сдружение „1-ви юни“.
„ПРОМЯНАТА е в успешните деца и родители“
Доказателство за това е фактът, че заварваме Миросвета Митева пред читалището да търси чрез интернет сина си, който е в чужбина. Разказва, че тук идват много от жителите на селото. „Идват хора! Например за да осъществят връзка с децата им, ако са в чужбина, за приятели, влизат в Google, ей такива работи. Аз много се радвам, че имаме свободен достъп до интернет. В момента пиша на сина ми. Не е на линия, но ще влезе”, споделя тя.
Когато залата в местната библиотека стане напълно готова, тя ще може да изчака сина си на топло. И от сдружението, и от читалището очакват да бъдат подкрепени и от много други хора, за да е по-голяма и помощта за жителите на малкото населено място, което е далеч от големия град.
„В село има родители, които не са запознати с техниката. Също в село не всеки може да си позволи интернет, така че децата няма как да си пишат домашните, да се учат и в случая ако бъдем подпомогнати с тази техника, ние ще можем да работим и поне малко да съдействаме и на родителите. Съгласни сме и да ги обучим. Надяваме да помогнем най-вече на родителите на децата, които са в първи клас“, разказва Бойка Михайлова, библиотекар в читалището в с. Соколаре.
„Академия за родители“ с безплатни уебинари за подкрепа на деца и родители в условията на COVID-19
„Чувствам се много удовлетворена от това, което ще предстои и че ще бъдем от полза на родителите и на децата. Наистина тук това е огромен проблем и още от миналата година се видя, че много голяма част от тях нямат възможност за техника, за интернет“, допълва Ивалина Стефанова, библиотекар в читалището в с. Соколаре.
Затова и от сдружение „1-ви юни“ се надяват сред зрителите на NOVA да намерят още съмишленици, които да ги подкрепят.
„ПРОМЯНАТА е в образованите деца“
„Разчитаме на това да успеем да оборудваме такива пространства в още няколко населени места, да продължим да си партнираме с читалищата на местно ниво, защото не всяко семейство има възможност да има компютър, не всяко семейство има възможност да си заплаща дори и такса за интернет, което е разбираемо. Това са малки населени места, в които има и голяма безработица, голяма бедност“, пояснява Наталия Костадинова.
„Важно е, защото в момента има родители, които се оплакват, че дацата им са във втори клас и не могат да четат, което за нас е страшно!“, категоричен е Иван Янков от Сдружение „1-ви юни“.
Идеята на всички е една. Да работят за децата на България. А това може да стане само с посредничеството на общата ни човешка грижа чрез хората, които безкористно го искат. И на мястото, което винаги е било успешния посредник между училището и всеки, който се стреми към познанието.
Всички, желаещи да помогнат, могат да го направят на http://www.nova.bg/promyanata
Специалното издание на ПРОМЯНАТА се фокусира върху подкрепата на най-уязвимите – децата и младежите, които са най-тежко засегнати от COVID-19 кризата. То се осъществява в партньорство и ING, Аурубис България и NN България, които осигуряват финансиране за грантове за финалистите в специалното издание на ПРОМЯНАТА на обща стойност от 60 000 лв.
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за шеста поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на почти 200 000 и младежи от цялата страна.