Новата рекламна кампания на „ПроКредит Банк“ поставя на пиедестал различния подход в банковите комуникации
ChatGPT: Когато чуя "банка" и "клишета", веднага се сещам за типичните фрази и лозунги, които банките често използват в своите реклами и комуникация с клиенти - "Доверете ни се за вашето бъдеще", „Вашите нужди са наш приоритет", "Сигурна и бърза услуга" и други. Тези фрази често звучат добре, но понякога се възприемат като празни обещания или маркетингови трикове. В банковия сектор подобни клишета се използват за създаване на усещане за надеждност и професионализъм, но понякога липсват конкретни действия, които да ги подкрепят.
Съгласни ли сте с това мнение? То не е наше, а на изкуствения интелект. Дума по дума, едно към едно. Просто го попитахме с какво свързва думите „банка“ и „клише“, и като че ли ни прочете мислите – всички онези превърнали се в стандартни подходи към комуникацията с клиента, превръщайки го в „най-важния“, докато не стъпи в малък провинциален банков клон с кисела служителка насреща, която далеч не покрива очакванията, създадени от захаросания рекламен спот в праймтайма на телевизията.
Да подходиш към кампанията различно
А как можем да променим тези клишета? „За да променим банковите клишета и да направим комуникацията по-искрена и свързана с реалните нужди на клиентите“, отговаря ChatGPT, стъпвайки на тонове данни и запитвания от всички краища на света. „Клиентите често искат да видят човешкото лице зад институцията“, добавя чат-ботът, когото си позволяваме да цитираме свободно с оглед натрупаната му експертиза.
И сега ще бъдем много директни и конкретни: една банка у нас прави точно това – променя клишета. Новата рекламна кампания на „ПроКредит Банк“ поставя на пиедестал различния подход в банковите комуникации, като успява да покаже другото, непознатото лице на кредитната институция и да я позиционира като една друга банка. Веднага ще ви покажем с помощта на изкуствения интелект защо.
Мениджмънт и служители на публичен показ
Висшият мениджмънт на банките рядко участва директно в рекламни клипове, особено когато става дума за традиционни банки. В повечето случаи рекламите се фокусират върху продуктите и услугите на банката, като използват професионални актьори или реални клиенти, за да предадат посланието.
Да, ама не. В първия от поредица клипове на „ПроКредит Банк“ може да видите изпълнителния директор на кредитната институция Камелия Минева да се разхожда по коридорите на централата и да казва: „омръзнаха ни клишетата за банките, затова сме различни“. Слогън точно в целта за кампания, в която участват само реални служители на банката, а не актьори или популярни лица. В първия рекламен клип, реални служители на „ПроКредит Банк“ излизат открито с истинските си имена, позиции, отговорности и хобита и разказват за банката и продуктите по свой начин, без изкуствени фрази и измислени ситуации.
И тук ще припомним как е изглеждал българският банкер в началото на 20 век: “Мъжът бе изискано облечен в тъмен, втален редингот, малко по-къс от обикновеното, което подчертаваше стройността на сухото му тяло. Тъмната вратовръзка, завързана на голям възел върху колосаната му висока, права и снежнобяла яка на ризата, бе забодена със златна диамантена игла. Панталоните му бяха светли, тесни, опънати от широки ластици, минаващи под острите черни ботинки с високи токове, лъснати до блясък” („Земя за прицел“, Свобода Бъчварова).
Банка, ама без гишета
В рекламния клип на „ПроКредит Банк“ се вижда и централата на кредитната институция, която далеч не прилича на класическа банкова централа Хора без вратовръзки, , служителка идва с велосипед на работа, друг пък рисува и въобще – нестандартна банкова среда, която обаче отговоря на реалността, а не е плод на творческо въображение.
За банките е важно да провокират доверие и от „ПроКредит Банк“ го правят с открит, честен подход в комуникациите си, демонстрирайки и същият подход в обслужването на своите клиенти. Като застават пред тях, без посредници (актьори) и прегради (гишета).