„Целта е догодина новините ни да са най-гледани", разкрива главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп в интервю за вестник „Преса”
„Преосмислихме концепцията за публицистиката ни - искаме в бъдеще тя да се реализира като вътрешни продукции, а не като външни”, разкрива главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Дидие Щосел в интервю за вестник „Преса”.
„Ако погледнете програмата ни от миналия сезон, ще видите, че по-голяма част публицистични предавания през уикенда бяха дело на външни продуценти. Това има предимства и недостатъци. Искаме да създаваме публицистични предавания, които да принадлежат на Нова. Разбира се, ще има и изключения, но в бъдеще по-голямата част от публицистиката ще се създава от екипи на телевизията. Никой не би искал да инвестира време и средства в едно предаване и след време някой друг да му го вземе”, добавя Щосел.
Главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп обяснява промените в часовете на някои предавания на Нова с желанието да представя световните тенденции в телевизионния бизнес в България. „Дадохме си сметка, че да се говори за политика между 16.30 и 17.00 ч. не работи много добре. Потърсихме добри практики и видяхме, че в Гърция политическите токшоута след полунощ са много успешни. Обсъдихме с Милен идеята за новата концепция за късно политическо токшоу и той я прие с ентусиазъм. Даваме си сметка, че ще е трудно, защото зрителите не са свикнали да гледат политика в такъв час. Все пак решихме да експериментираме и ще дадем на Милен достатъчно време”, обяснява Щосел решението да се смени времето за излъчване на „Часът на Милен Цветков”.
Главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп разкрива, че с Кеворк Кеворкян са „обсъждали как в бъдеще може евентуално да се вглежда в някоя известна фигура от съвременната българска история. Да я анализира, както само той може, да я представи, да я сблъска със съвременността. Това засега е само идея, но е посоката, в която мислим”.
„Никой не може да заеме мястото на Кеворк (Кеворкян)”, смята Дидие Щосел и добавя, че е развил много добри лични взаимоотношения с водещия, който според него е „изключително интересен и ерудиран човек”. „За мен „Всяка неделя” е част от българската история. Ако при създаването му е имало формати и лицензи в България, сигурен съм, че това щеше да е най-успешният български формат. От него тръгват много идеи и рубрики, които в момента виждаме в други предавания. Както и самият Кеворкян казва, в момента има 12, 13 или 14 негови клонинга”, обяснява главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.
Дидие Щосел разкрива и още подробности за бъдещите проекти на Нова. „През октомври планираме да стартираме в праймтайма чисто нов световен формат, който се казва Kitchen nightmares. Останалите акценти в програмата са, както вече знаете, VIP Brother и X Factor. След VIP Brother ще има отново и коментарното студио „Голямата уста”. Ще предложим на зрителите и нови епизоди от „Съдби на кръстопът”. Аз лично харесвам това предаване, защото разказва реални човешки истории, в които всеки може да намери нещо за себе си като поука. През уикенда ще предложим още хитови холивудски продукции и български романтични филми.”
Според Щосел инвестициите в Новините на Нова вече дават резултат. „Данните на „Нилсен” показват, че през януари във възрастовата група 18-49 години новините на Би Ти Ви в 19 ч. имат около 34,5 на сто от аудиторията, а на Нова - 23,6 на сто. През юли Би Ти Ви в 19 ч. има 28,5, а Нова - 24,5. Тоест, разликата от 11 на сто вече е само четири пункта".
Дидие Щосел намира идеята за посвещаването на новия сезон на VIP Brother на 70-тата годишнина от идването на комунизма за изключително интересна. „ За мен като чужденец тоталитаризмът е интересен период от българската история. Дори не мога да си представя какво е да нямаш свобода на словото, да не пътуваш. Това е напълно непознато за един чужденец. Видях кастинга, който продуцентите от Old School са подготвили - в него присъстват много любопитни фигури както от времето на социализма, така и личности, които са актуални в момента. За мен този кастинг е най-добрият за последните три години”.
Главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп смята, че отпадането на TV7 от битката на големите телевизии е нещо естествено предвид конюнктурата на телевизионния пазар. „Във всяка източноевропейска държава с конкурентен телевизионен пазар има по две големи частни телевизии. Така е в Чехия, Словакия, Унгария, Румъния. В България от 2008 има опити да се направи и трета голяма телевизия. Първо беше Про.бг, а след това и TV7. За двете телевизии безуспешно и срещу пазарната логика се инвестираха страшно много средства. Сега отново сме в ситуация, в която има само две телевизии, които се стремят към първото място.”
„Най-важното е, че медиите отново ще са медии. Експериментът с TV7 беше по-скоро политически и икономически, опитваха се да контролират ситуацията чрез пийпълметрия и рекламни агенции. Сега на пазара отново имаме две медии, които не искат никакви бонуси извън него.
„Що се отнася до КТБ, аз съм банкер по професия и мога да кажа, че познавам този пазар по-добре от телевизионния. Ако аз бях гуверньорът на БНБ, щях да се запитам, преди да се стигне до тази ситуация, как една банка расте с по 20-30 на сто на година, при положение че всички други го правят с най-много 1-2 процента”, коментира Дидие Щосел.
Какво още разкри Дидие Щосел за бъдещите планове на Нова Броудкастинг Груп, може да прочетете в онлайн изданието на вестник „Преса”.
Снимка: Петър Ганев