Подробности за второто издание на инициативата разказва Юрий Вълковски, представител на фондация Reach for Change, в интервю за Vesti.bg
До 30 юни продължава приемането на кандидатури във второто издание на конкурса за социални предприемачи ПРОМЯНАТА на фондация Reach for Change и Нова Броудкастинг Груп. Конкурсът е отворен както за нестопански организации, така и за отделни граждани, които имат идея как да подобрят живота на децата в България.
За новостите в конкурса тази година и за критериите за избор на проекти, които ще бъдат развивани, разказва Юрий Вълковски, представител на фондация Reach for Change, в интервю за Vesti.bg:
Има ли нещо ново в тазгодишния конкурс, което е важно да знаят кандидатите?
През тази година има две основни новости в конкурса. От една страна, определихме две приоритетни теми: „Образование” и „Нови технологии за социална промяна”. Идеите, които са свързани с тези теми, ще бъдат разглеждани с повишен интерес. Идеи, които не са свързани с тези теми, също могат да спечелят конкурса, ако ни убедят в своята иновативност и значим социален ефект.
Другата важна промяна е, че за пръв път включваме допълнителна подкрепа за кандидатстващите проекти от типа „пре-акселератор”. На практика това означава, че 20-те най-добри идеи, избрани на втория етап, ще бъдат доразвити с помощта на серия от три бизнес обучения и допълнителни консултации.
Всичко останало е без изменение. Опитът ни от миналата година показа, че това е една успешна програма, която съумява да намери най-интересните и отдадени социални предприемачи и да им помогне да доразвият идеите си. Неслучайно програма ПРОМЯНАТА получи специална награда от Българския форум на бизнес лидерите за 2014 г.
Какви са преобладаващите теми на кандидатстващите проекти?
Както и миналата година, имаме проекти в изключително разнообразни направления – от екологично възпитание и био-земеделие, през спортни и артистични занимания, до терапевтични занимания за деца с увреждания. Новото е, че ако миналата година по-голяма част от кандидатите имаха опит в социалната сфера, то тази година виждаме една нова вълна от предприемачи, които активно използват новите технологии и също имат своите социални каузи, но идват с друг опит и нагласа.
Общото е, че и преди, и сега при нас кандидатстват хора със силен дух и със силно желание да направят България едно по-добро място за децата. Изключително зареждащо е да научаваме колко много позитивна енергия има около нас.
Към кого са насочени тези проекти?
Всички проекти, които кандидатстват пред програма ПРОМЯНАТА, са насочени към децата на България (от 0 до 18 години). Някои проекти са фокусирани върху специфична целева група – например децата с увреждания, деца, които са настанени в институции или деца, жертва на насилие. Други проекти са насочени към по-широк кръг от деца и младежи и се стремят да развият физическите, интелектуалните или творческите им способности.
За нас е важно да видим, че идеята има потенциал да подобри живота на по-голяма група от деца. В началото това може да е малък проект, но той трябва да има потенциал да се превърне в проект от национална или дори международна значимост и да промени живота на хиляди деца и младежи.
От кои градове са кандидатите, има ли кандидати от по-малките населени места?
Половината от кандидатите са от София, но другата половина са от малки и по-големи населени места от абсолютно всички региони на България. Ние сме много горди от този факт, защото в Швеция, където нашата програма работи вече пет години, все още 80% от кандидатите са от Стокхолм и едва 20% са от други населени места.
Това е прекрасна възможност за предприемчивите хора от цялата страна и ние сме изключително щастливи, че реализираме програмата съвместно в Нова Броудкастинг Груп. Без активното промотиране от Нова телевизия ние не бихме могли да стигнем до толкова много населени места. И тази година ние имаме кандидати от над 20 града, както и от 12 села (до момента).
Цялото интервю с Юрий Вълковски четете във Vesti.bg тук