По-качествени и с визия за развитие са кандидатстващите проекти в конкурса за социални предприемачи на Нова Броудкастинг Груп и фондация „Промяната”

213 са кандидатите в третото издание на ПРОМЯНАТА - най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с фондация „Промяната”. На 20 май в 23.59 ч. приключи кандидатстването в конкурса за социални предприемачи, който за трета поредна година дава възможност на отделни личности и организации с иновативни решения, предприемачески дух и силна мотивация да работят за подобряване на живота на децата в България.

Социални предприемачи от 54 населени места се включиха в тазгодишния конкурс с конкретни предложения за разрешаване на значими проблеми за децата и младежите у нас. 42% от кандидатите са от София, но в надпреварата участват и обещаващи проекти от Пловдив, Варна, Бургас, Русе и други големи и малки градове и няколко села от страната. Преобладаващият брой участници (около 75%) са на възраст между 25 и 45 години и както в предишните издания на конкурса, повече от половината от кандидатите са жени.

„Кандидатстващите проекти този път са с по-високо качество и по-зрели“, споделя първоначалните си впечатления за участниците Юрий Вълковски, изпълнителен директор на фондация „Промяната”. „Все повече хора мислят стратегически и още от стартирането на своя социален проект имат идеята как да го направят устойчив и да се разраства. Точно това е, което търсим ние в кандидатите – силна мотивация за справяне с проблемите на децата в България и ясна визия как тази дейност ще се развива в бъдеще”, допълва той.

Подадените проекти ще преминат през няколко етапа на оценка. Те ще бъдат разглеждани от експерти от водещи неправителствени организации, специалисти от различни отдели на Нова Броудкастинг Груп, представители на ключови институции. В средата на юли двадесет от кандидатите, с най-добре развити проекти, ще бъдат поканени на допълнителни обучения, а след това и на интервю с експерти от България и Швеция.

Онлайн гласуването през октомври ще даде възможност на публиката да избере 3-те проекта финалисти, които ще получат финансиране, медийно внимание, менторска подкрепа, обучения и достъп до международната мрежа на ПРОМЯНАТА през 2017 г.


За по-малко от две години след старта си през 2014 г. ПРОМЯНАТА показа, че социалното предприемачество има сериозен потенциал за развитие у нас. През 2015 г. социалните предприемачи, част от първите две издания на ПРОМЯНАТА, благодарение на усилената си работа и желанието си да помогнат на децата в България, достигнаха до 545 български деца и промениха живота им към по-добро. Паралелно с избора на новите проекти от третото издание на конкурса, Нова Броудкастинг Груп и фондация „Промяната” ще продължат да подкрепят и девет от настоящите социални предприемачи в ПРОМЯНАТА и през 2016 г., които са си поставили за цел в рамките на тази година да подобрят живота на повече от 1000 деца в България.