Победителят спечели 20 000 лв., които ще бъдат вложени в развитието на дигитална платформа за финансова грамотност за тийнейджъри
Големият победител в деветото издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с фондация Reach for Change България, е Investclub Kids. Божидар Балевски и Емил Бенов са двамата младежи, които стоят зад инициативата, спечелила доверието на детското и възрастното жури с визионерската си кауза да обучат децата от пети до дванадесети клас във финансова грамотност.
Мисията на Investclub Kids e чрез повишаване на финансовата грамотност на едно дете, то да бъде подготвено за малките и големи финансови решения в живота си занапред. Като резултат от инициативата, деца и младежи ще могат да взимат решение дали дадена покупка е правилна за конкретен момент; да различават добра от лоша инвестиция; ще имат създадена представа как да спестяват, както и да знаят как и дали е подходящо да се вземе заем. Ще знаят, че трябва да мислят в перспектива относно своите финанси и всички тези умения ще подобрят тяхната конкурентоспособност и благополучие.
ГАЛЕРИЯ: Investclub Kids е големият победител в деветото издание на ПРОМЯНАТА 2022
„Финансовата грамотност е една основа, която трябва да се застъпи още в училищна възраст, защото истинската промяна тръгва от младите поколения. Децата ще знаят как да инвестират, как да си пестят парите и как да мислят в перспектива относно своите финанси. Дали да взимат пари назаем и дали е удачно да го правят“, споделя Емил Бенов.
Investclub Kids бе избран сред 85 кандидатури от цялата страна след седем етапа на селекция. В предпоследния етап – онлайн гласуване, публиката имаше възможност да подкрепи своя фаворит сред петимата финалисти в конкурса – Академия "Атлантида", Фондация "Радост за нашите деца", дигитална платформа MedicalSpace.org и SportAnalytik България. На челните места се класираха Investclub Kids, MedicalSpace.org и Академия "Атлантида". На 1 ноември тримата социални предприемачи се явиха за финално оценяване пред възрастно и детско жури, които избраха Investclub Kids да бъде големият победител в ПРОМЯНАТА 2022. Наградите бяха връчени по време на официална церемония от изпълнителния продуцент на „Новини и актуални предавания“ на Нова Броудкастниг Груп Илия Дафов, изпълнителния директор на Reach for Change България Димитър Димитров, както и директора „Партньорства и развитие“ на Reach for Change Мари-Луиз Харитсо.
“За девети пореден път общите ни усилия с фондация Reach for Change показват много добър резултат и доказват, че социалното предприемачество има бъдеще у нас. Радвам се, че успяхме да помогнем на финалистите в тазгодишното издание да достигнат до много хора, както и да получат ценни съвети, с които да направят своите инициативи устойчиви във времето”, коментира Илия Дафов.
ПРОМЯНАТА учи децата на финансова грамотност
„Оказа се, че наистина има причина за това Investclub Kids да са победители, защото някои от децата в журито, които са осми клас, не знаеха какво е акция, какво е лихва или кредит“, сподели Ани Салич, посланик на ПРОМЯНАТА и член журито, което излъчи големия победител.
„Всички, които стигнаха до финала, стават част от Инкубатора на ПРОМЯНАТА за шест месеца. Това включва много интензивна обучителна програма, в която те придобиват шанса да получат консултации от професионалисти в сферата на социалното предприемачество“, каза Димитър Димитров.
Ясен е големият победител в ПРОМЯНАТА 2022
„Кампанията на ПРОМЯНАТА и партньорството на NOVA и Reach for Change доказа, че е от съществено значение за разпространяването на каузите на социалните предприемачи. Инициативата е подкрепила повече от 100 социални предприемачи, които са подобрили живота на повече 200 хиляди деца в цяла България“, допълни Мари-Луиз Харитсо.
Заедно с менторската подкрепа, останалите двама финалисти от онлайн вота в ПРОМЯНАТА 2022 ще получат безвъзмездно финансиране от 15 000 лв., а двамата останали финалисти SportAnalytik България и фондация „Радост за нашите деца“ ще получат по 5 000 лева всеки, за да развият каузите си. Петимата социални предприемачи ще получат и рекламна кампания на стойност 30 000 лв. в телевизионните канали на Нова Броудкастинг Груп.
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за девета поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 260 000 деца и младежи от цялата страна, а Нова Броудкастинг Груп инвестира над 190 000 лв. в инициативата всяка година.
Редактор: Райна Аврамова