Популярният изпълнител разказва за любовта си към музиката, за създаването на продуцентската му кампания и за битката му за прозрачност а бизнеса в шоубизнеса

Любо Киров е един от най-популярните изпълнители в България, който води най-непопулярните битки в шоубизнеса. За да стигне до тази арена обаче, извървява дълъг път. От тенджерите на баба и уроците по барабани и пиано, през разцвета на група “Те” до началото на соловата му кариера през 2007 г. Любо Киров преминава през всички промени на музикалния бизнес у нас. Преди 10 години създава собствената си продуцентска компания.

“Моите първи музикални изяви, ако трябва да ме върнете в най-детските години, това са съдове и прибори, които баба ми имаше вкъщи, и аз ги използвах като ударни инструменти. При мен всичко се е случило доста плавно и постепенно. Може би това плавно движение нагоре и налучкване до голяма степен на музикалния бизнес въобще води до някаква устойчивост в крайна сметка, защото бързите пикове не са най-доброто нещо, което може да се случи на един популярен човек”, разказва изпълнителят.

В „Успехът: Forbes по NOVA” Мария Бакалова за пътя към голямото кино

Днес музикалният му свят се дели между неговата компания, която продуцира всички песни и видеоклипове. Музикалният му издател, който държи дигиталните права. И мениджърската компания, която организира събитията и концертите му.

През последната година продадените билети за Любо Киров са над 30 хил., а приходите надхвърлят 2 милиона лева. Голямото му турне през 2024-а завърши в Арена София, а в края на миналата година направи три поредни концерта в НДК.

“Продадения билет за един артист, който има влияние, го прави възможен за неговата публика. Може да са 10 човека, може да са 12, може да са 20 хиляди. Но нека да бъдат такива, които наистина са около теб заради твоето истинско влияние. Какво е влияние? Влияние е някой да подкрепи твоето съществуване с даване от себе си, от джоба си, от собствените си ресурси, за да те има“, коментира успеха и каузата, която стартира артистът.

В „Успехът: Forbes по NOVA” Ивайло Пенчев за глобалната империя за катерачни стени

Преди година от страниците на Forbes Любо Киров започна битка за прозрачност в шоубизнеса. За отчет на реално продадени билети и приходи от концерти, както правят големите световни артисти. С това атакува порочните практики у нас за изкуствено пълнене на зали с безплатни покани и обезценяване на артистите.

“Това е най-българската история - имам човек... Само че няма публика. Днес маркетингът вече не се свежда до там как да продадем нещо, което някой не иска да купи, а как да раздадем безплатно това нещо, който никой не иска да го посети. Жалко е това поведение. Ако искате да сте звезди? Дръжте се като такива. Задавайте дневния ред. На концерти казвам на публиката как съм питал Господ в един момент, защо чак сега, защо на 40-50 години се случва моят пик и моят връх в нещата, които правя?

В „Успехът: Forbes по NOVA” Магърдич Халваджиян за уроците на успеха

И така с чувство за хумор, според мен, Господ ми отговаря: Защото като млад не беше толкова умен. И нямаше да можеш да издържиш това, което ти се случва сега. Всъщност той не закъснява успехът, той идва тогава, когато си готов за него, за да може да седи в теб и ти да го управляваш, а не успехът да управлява теб. По-скоро ти преживяваш успеха, докато вървиш към него. Няма завършеност на успеха. Лимитираме сами границата на това, което решаваме, че е успех. А се оказва, че за човешкото съзнание няма такъв лимит”, разсъждава Любо Киров.

Очаквайте поредицата „Успехът: Forbes по NOVA” всяка събота в „Събуди се“ по NOVA

Редактор: Райна Аврамова