Повече права за потребителите, отсъди европейският съд в Люксембург.

Повече права за потребителите, отсъди европейският съд в Люксембург.

След тълкуване на конкретен случай от Германия, съдиите решиха всички разходи, които съпътстват  ремонта на повредена стока, за която сме платили, да бъдат за сметка на търговеца.

Когато платим хладилника си, това не е краят на отношенията ни с търговеца, а самото начало. В следващите 2 години отговорността за фабрични дефекти или несъответствия с описанието е на този, който ни взима парите. За да е в сила това правило обаче, задължително трябва да получим търговската гаранция в писмен вид.

Ако уредът ни покаже дефект, трябва да отидем при търговеца с касовата бележка или фактурата, която сме получили при покупката, както с и всякакви други документи, които доказват фабричната повреда.

Тоест българският закон е категоричен, че ремонтът или подмяната, разходите за транспорт, материали и труд са напълно безплатни за нас - потребителите. А търговецът от своя страна има точно един месец, за да отстрани дефектите или да ни предостави нова стока.

Ако в този срок все пак не получим уреда си работещ, можем да поискаме парите си обратно или да се договорим с продавача да ни направи отстъпка в цената.

Ако ние и търговецът обаче не четем закона по един и същ начин, експертите препоръчват да се срещнем в съда. Преди да влезем в съдебната зала, информация и безплатна консултация можем да получим в Комисията за защита на потребителите.