Според инж. Марио Нинов от КТ "Подкрепа" в НКЖИ има над 1000 вакантни работни места
Ако наистина се потвърди, че локомотивен машинист е нормално да излезе да работи с една радиостанция от самото депо, да получава разпореждания и се движи по всичките гари на червено, това означава голямо безхаберие. Няма как да е виновен само този, когото наричат началник-гара, щом и министърът на транспорта подаде оставка. Това каза за "Твоят ден" инж. Марио Нинов от КТ "Подкрепа".
СЛЕД ВЛАКОВАТА КАТАСТРОФА: Хората в неизвестност може да са около 40
Според него в годините назад БДЖ са подписвали договор с гръцките железници и са изпращали машини и хора. "Неработещата система за безопасност е основният проблем. "Най-големият ужас е, че нещо ново, скъпоструващо и модерно, когато се поддържа, води до такива инциденти. Тези системи са направени така, че да минимизират човешките грешки. Имало е сигнали, че тази система не работи, но не са предприети ограничения. Не би следвало да има съмнения в новопостроена инфраструктура", заяви той.
По думите му в България също има такава влакова система. "Тя се състои от две части - инфраструктура и подвижен състав. У нас има само един локомотив, чиято система не работи и един, който ще бъде подарен на БДЖ. Локомотивите, нужни са изпълняване на пътническия график за движение, са 130. По ПВУ са предвидени средства за оборудване на минимум 108 единици тягов подвижен състав с бордова система, както и 162 мотрисни влака. Общо единиците, които трябва да са снабдени с тази система са минимум 170. Би трябвало да се изградят и още участъци в инфраструктурата, където да се използва тази система, тъй като в момента са много малко", коментира инж. Нинов.
Той алармира, че може би няма да получим средства (120 млн.) за бордово оборудване на локомотиви, защото проектът за това не е приключен. "В НКЖИ има над 1000 вакантни работни места при компания с близо 11 000 кадри. Ниските заплати за висококвалифицирана работа не са мотивиращ фактор.
Целия разговор гледайте във видеото.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: Цветина Петкова