Главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп пред „Капитал”
Нова телевизия винаги се стреми да покаже, че може да е най-силният играч на медийния пазар в България, заяви в интервю за вестник „Капитал” Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.
„Имаме собственик в лицето на MTG, който много ни подкрепя и е финансово стабилен. Когато получих тази позиция преди две години, това за мен беше ясен знак, че сме в привилегирована позиция в сравнение с bTV и че е правилното време да се инвестира повече в пазара”, отбеляза той.
„Реално сериозните ни усилия започнаха през 2012 г. и постепенно оттогава се увеличава гледаемостта на годишна база”, обясни Щосел. Той определи придобиването на Нетинфо като естествено продължение на процеса на растеж, като подчерта сериозния ръст на медийната група през 2013 г.
„Затова искаме да запазим и развием технологичната иновация в групата сайтове на Нетинфо. Не можеш да бъдеш компания само за дигитални медии, трябва да се развиваш и да си иновативен. А ние не искаме да сме втори, искаме да сме лидери в България”, отбеляза Щосел. Според него потребителите трябва да могат да достигат до качествено съдържание по различни начини - през телевизията те се информират за основните новини, но достигат до съдържание и през видеоплатформите, и през сайтове в интернет.
„За нас телевизионният и онлайн секторът са един бизнес - напълно интегриран и допълващ се”, заяви още главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп. По думите му в тази насока предстоят промени, които ще са налице през следващите няколко месеца.
Цялата дигитална група ще остане под бранда Нетинфо, като аргументът е разпонаваемостта на марката. В скоро време предстои и освежаване на визията и логото. Интеграцията на отделните сайтове в групата следва ясен план, който според Щосел ще отнеме около година и повече.
В отговор на въпрос как ще се развива онлайн пазарът, той прогнозира ръст на видеорекламите, като даде за пример платформата Vbox7.com. „Този канал е като продължение на телевизионната реклама, но насочен към по-младата аудитория и има много по-високо ниво на ангажираност”, обясни Щосел. Според него клик базираните платформи като AdWise ще продължат да се развиват и да отчитат сериозен ръст. „Adwise е нашата рекламна платформа, специално ориентирана към малкия и средния бизнес, разработена да гарантира ценова ефективност и добра възвръщаемост”, заяви още той.
Дидие Щосел направи оптимистични прогнози по отношение на рекламния пазар у нас тази година. „За да започнат да се подобряват и развиват нещата, първо трябва да се върне оптимизмът. MTG също има оптимистична прогноза за България - независимо дали става дума за телевизията или за Нетинфо - нямаше да инвестираме в нея, ако не бяхме уверени, че предстоят по-добри времена”, категоричен е главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.
Цялото интервю с Дидие Щосел за „Капитал” можете да прочетете тук.
Снимка: Велко Ангелов за „Капитал”