Така 80% от дизеловите автомобили в България ще могат да преминат към по-евтиното и екологично гориво. Симеон Дянков се закани да намали цената на литър дизел с 6 стотинки, като махне биодобавката от горивото...

По-малко от 2 лева и 30 стотинки ще струва литър биодизел, ако държавата се откаже от акциза върху горивото, пресмятат хора от бранша. Така 80% от дизеловите автомобили в България ще могат да преминат към по-евтиното и екологично гориво.


Симеон Дянков се закани да намали цената на литър дизел с 6 стотинки, като махне биодобавката от горивото. Производители обаче контрираха, че сметките му са силно преувеличени и биокомпоненът натоварвал джоба ни с по-малко от половин стотинка.


Ако спрем да плащаме тази половин стотинка обаче, цял сектор в икономиката може да загине, алармират специалисти. Върху 2 милиона декара българска земя в момента се отглежда рапица. Един от основните продукти, с които се произвежда биодизелът.  


Хората в региона се насочват към рапицата заради обещанията на България да подкрепя преминаването към чисти горива.


Очакваната печалба според инвеститора е около 40 хиляди лева. Сметките му обаче няма да са верни, ако държавата се откаже от биокомпонента.


137 лв. ще ни излезе ходенето до морето и обратно, ако държавата се откаже от акциза.


На един трактор среден клас му трябват 30-35 декара рапица, за да не му се налага да ходи до бензиностанцията. И това гориво, ако си го произведе сам стопанинът, ще струва между 80 ст. лев.


У нас фирмите, които правят биогориво, са единици. Затова все по-вече хора се насочват тъкмо към домашното производство.