Откритието потвърждава наличието на нов клас планетарни системи, на които може да има живот.

Астрономи откриха за първи път планета, която обикаля около две звезди. Тя се намира на около 200 светлинни години от Земята. Използвайки телескопа \"Кеплер\" на космическата обсерватория на НАСА, учените са регистрирали студена газообразна планета, която обикаля двойна звездна система.

Планета с име Кеплер-16b и размерите на Сатурн се върти в орбита около две звезди, и двете по-малки от нашето Слънце. Според шефа на изследователския екип в програмата \"Кеплер\", откритието потвърждава наличието на нов клас планетарни системи, на които може да има живот.

\"Като имаме предвид, че повечето звезди в нашата галактика са част от бинарни системи, това означава, че възможностите за живот са по-големи, отколкото ако планетите са в орбита само около една звезда\", обясняват от НАСА. Космическият телескоп \"Кеплер\" беше изведен в орбита преди 2 години с мисия да открива планети с размерите на Земята, обикалящи далечни звезди.

Тази програма на стойност 590 млн. долара проучва голям дял от Млечния път, който съдържа 4,5 милиона звезди.