От "Пътна полиция" заявиха, че мерки за нарушенията трябва да се вземат от патрулните органи на общината...
Проблемът с велосипедистите в столицата не утихва, макар и с вече изградените специални трасета за тази цел. От една страна, велоалеите заемат част от автомобилното платно, където никой не се съобразя с колоездачите, а от друга страна пък, алеите са част от тротоара, където често пешеходците се оказват пречка.
От „Пътна полиция" заявиха, че Законът за движение по пътищата не третира поведението на пешеходците и на самите велосипедисти на специално обособените трасета, а само на пътното платно, в това число и на тротоара, когато те са вече участници в движението на пътя. В такъв случай органите на вътрешното министерство трябва да вземе мерки. Общинската полиция може да вземе отношение, когато нарушението е направено от пешеходец, например, но когато той вече не е участник в движението.
Шофьорите и пешеходците трябва да са дисциплинирани, за да не се случват инциденти, допълни гл. инспектор Любомир Костадинов, началник сектор „Пътна полиция" към СДВР.
Въпреки това поне все още „нещата не са достатъчно регламентирани", смята експертът по петролни пазари Христо Химчев. Според него липсата на контрол и санкции са причината за двойствения проблем със столичните велоалеи и нерешаването му.
Според „Пътна полиция" девет са най-опасните места за колоездачите в София. Това са централните части на града, където има „Синя зона" и по-натоварените кръстовища. Миналата седмица автомобил блъсна колоездач на „Орлов мост", която се движеше по бул. „Цариградско шосе".
В края на 2012 г. велоалеите в София ще бъдат два пъти повече. Така обособените трасета за велосипедисти ще надхвърлят 35 км. Допълнителните 13 км алеи ще бъдат продължение на вече направените, както и за да свържат големите квартали с центъра. Очаква се да бъдат изградени трасета за велосипедисти и по крайните платна на големите булеварди. От Столична община обещават да изградят т. нар. „споделени трасета", каквито има в цяла Европа – само с маркиране и обособяване на зоната за велосипедисти на автомобилното плътно или на самия тротоар.
Това лято ще бъдат направени велоалеи по бул. „България", в квартал „Люлин", а също така от надлез Надежда до „Лъвов мост".