Главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Дидие Щосел в интервю за в. „Труд”
За последното полугодие Нова отбеляза ръст на приходите си от общо 26% спрямо същия период на 2013 г. Финансовите резултати са много добри и за Нова Броудкастинг Груп, и за компанията собственик MTG, заяви в интервю за в. „Труд” Дидие Щосел, главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп. „Всъщност вече повече от година на всеки три месеца отбелязваме ръст на приходите от 25-26%, затова съм много щастлив”, отбеляза Щосел.
„Като част от MTG продължаваме да инвестираме в България и се чувстваме комфортно тук. Преди година купихме „Нетинфо”. Преди няколко дни голяма компания като „Нилсен” също дойде в България, което показва, че чуждестранните инвеститори продължават да инвестират в страната”, подчерта пред изданието изпълнителният директор на Нова Броудкастинг Груп.
„Пазарът е малък, но в последните 12 месеца има знаци, че се стабилизира”, обясни Дидие Щосел в отговор на въпрос кои според него са основните проблеми на медийното поле у нас. Той прогнозира, че в периода 2015 - 2016 г. медиите ще имат по-големи приходи от реклама и коментира още: „Що се отнася до политическия натиск - ние сме институция, която не се поддава на натиск. Винаги се опитваме да показваме всички гледни точки в един спор. Ние правим ежедневен мониторинг на новините, за да уверим, че има баланс. MTG също правят регулярен мониторинг. Ние показваме на зрителите фактите, те решават на кого да повярват. Това е отговорна задача, но аз вярвам в нашия успех”.
Помолен за коментар за икономическата и политическата криза у нас, Дидие Щосел заяви: „Бил съм инвестиционен банкер в Лондон 20 години и познавам този сектор много добре. Изненадан съм от начина, по който се управляват нещата, защото България не е първата страна с банкова криза - такава имаше в Кипър, в Гърция”. Според него може да се потърси съвет от опитни експерти в МВФ и Европейската централна банка, които да предложат добри практики за справяне с подобни проблеми. „Важно е да се реагира правилно, защото в България има голям потенциал за развитие за следващите пет години”, подчерта отново Щосел.
Той направи прогноза и как ще се отрази на пазара новината, че от октомври Нова телевизия и 16 канала ще работят с новата агенция за рейтинги - „Медиарисърч”: „Тези дни стана ясно, че „Нилсен” е купила 51% от „Медиарисърч” и това слага точка на дискусията. Смятам, че всяка голяма рекламна агенция или телевизия би могла да направи същия избор и много бързо и без колебание да избере да работи с най-известната в света компания за измерване на аудиторията. Тази инвестиция на „Нилсен” е много добра новина за бъдещото развитие на пазара, защото установява 100% доверие в данните”, подчерта главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.
Цялото интервю на Соня Спасова с Дидие Щосел четете във в. „Труд” тук.
Източник на снимката: в. „Труд”