Отсечката ще свързва квартал „Хаджи Димитър” с „Овча Купел” и „Горна Баня”

Европейската комисия одобри 368 млн. евро за третата линия на метрото в София, съобщиха от представителството на ЕК в България.

 

Новият лъч ще свързва квартал „Хаджи Димитър” с „Овча Купел” и „Горна Баня”. 
Строителството започна в края на януари и ще продължи 3 години и половина. Ще се изградят 12 километра подземно трасе и 12 нови метростанции. 

Още по темата

 
Първият етап на строителството, за който ЕК отпуска парите, е с дължина 7,8 км и 8 метростанции. Включва трасето бул. „Владимир Вазов“ — Център — ул. „Житница“. Цялостното му изграждане ще струва 848 млн. лв. без ДДС. От тях 685 млн. лева ще дойдат от ЕС.  А ЕК отпусна първите 368 млн. евро. 

 

„Софийското метро е един от най-добрите примери за това как средствата от европейския бюджет помагат на хората да живеят по-добре”, заяви Кристалина Георгиева, заместник-председател на ЕК с ресор „Бюджет и човешки ресурси”. „Ползите са много - третата линия прави придвижването на софиянци и гостите на столицата по-лесно и бързо, строителните работи създават работни места, а местните компании трупат ценен опит”, коментира Кристалина Георгиева. 

 

„Благодарение на системите за обществен транспорт, щадящи околната среда, се подобрява привлекателността на градовете, предприятията и туризма, насърчава се конкурентоспособността на местната икономика и се повишава качеството на живот. Това показва осезаемото положително въздействие на инвестициите по линия на европейските структурни и инвестиционни фондове в България”, заяви комисарят по въпросите на регионалната политика Корина Крецу. 

 

Целта на този проект е да се свържат жилищните квартали „Хаджи Димитър”, „Сухата река, „Красно село”, „Славия”, „Белите брези”, „Лагера” и „Хиподрума” с центъра на София. Линия 3 ще има връзка с линии 1 и 2, които стигат до „Люлин”, „Младост”, „Обеля”, „Надежда”, „Лозенец” и „Дружба”. Инвестициите покриват и 20 метровлака, които да обслужват линията.


 
Проектът попада в категория „голям проект“, тъй като общите инвестиции са на стойност над 50 млн. евро, така че подлежи на специфично решение от Европейската комисия. По-малките проекти, които получават финансиране от европейския бюджет, се одобряват на национално или регионално равнище.

 

Повече за третия лъч на метрото си припомнете във видеото: