Железниците спряха 14 влака поради липса на локомотиви

 Машинисти с искане за спешна програма за справяне с проблемите на БДЖ. След като железницата спря 14 влака поради липса на локомотиви, водачите търсят спешни действия. Според тях системата е в предаварийно състояние. Общо в страната не достигат над 20 локомотива, а машинистите работят с часове над нормата. Очаква се да бъдат усвоени 40 млн. лева за ремонт на локомотиви, но процедурите се бавят.

Отмениха 3 от влаковете по линията на теснолинейката

Всеки месец инцидентите с влакове в БДЖ са между 40 и 50. Основната причина – мотриси, вагони и локомотиви буквално се разпадат в движение, а ремонтите се бавят. Васил Борисов работи в БДЖ от 20 години. Инцидентите с неизправни локомотиви не са рядкост. Има много фрапиращи случаи в годините, по време на движение изпадат основни агрегати  от локомотивите, което е недопустимо”, споделя той.

В момента локомотивите се ремонтират основно в чужбина, като за това се възлагат обществени поръчки, които обаче се бавят. Затова машинистите искат ремонтите да се извършват от специалисти на БДЖ в самите депа. Според ръководството на железницата обаче служителите в депата не можели да се справят с ремонта на стария подвижен състав. „Това, което смятаме да направим е новия подвижен състав да се ремонтират изцяло вътре в поделенията”, каза Григорий Григоров, председател на борда на директорите на БДЖ.

Проблем с теснолинейката „Септември-Добринище”

 Много от локомотивите, чието време да бъдат ремонтирани е изтекло, се превръщат в донори, а след това в скрап. През 2005 година БДЖ инвестира в цялостно обновяване на локомотиви, днес по думите на машинисти в депото, те вече се ползват за части. „От бездействащите локомотиви се свалят части, за да се поддържат действащите в един момент частите ще свършат, много локомотиви ще останат празни кошове и ще отидат на вторични суровини”, коментира Георги Статков от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.

В Деня на независимостта: БДЖ пуска ретро влак

Проблем има и с вагоните. От 730 налични 300 са в движение, а останалите 400 са негодни. Освен пред техническа БДЖ се изправя и пред кадрова криза. Само в последния месец 8 машинисти са напуснали железницата и сега работят в  Чехия. Според статистиката тази година са напуснали 32 машинисти. Стартовата им заплата е 810 лв”, каза Александър Александров, директор на „Пътнически превози”, София.

От БДЖ очакват 40 нови вагона да дойдат до края на 2020 година. План максимум е към тази бройка да се добавят и 10 локомотива. Тъй като Железницата вече няма дългове, ще кандидатства за еврофинансиране между 50 и 100 милиона евро.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.