Темата коментират евродепутатите Радан Кънев и Ангел Джамбазки

„На гласуването на тази петиция и на ролята на Комисията по петиции в историята с магистрала „Струма” се отдава голяма значение. На първо място, защото нито авторите на петицията, нито аз, нито който и да било български гражданин е против изграждането на АМ „Струма”. На второ място, защото проблем с АМ „Струма” има, но той не е в Комисията по петиции. Целият вчерашен шум беше излишен". Това заяви евродепутатът Радан Кънев в предаването "Плюс-Минус. Коментар след новините" по повод затворената от Европейската комисия подписката срещу АМ "Струма".

"Проблемът е с Европейската комисия, тоест с органа на ЕС, който отпуска финансирането за магистралата. Проблемът е, че проектът е одобрен с тунел, а не по старото трасе. Както, че има и друг проект, който преминава на изток от сегашното трасе. Много хора са против единственият им път да бъде зает от магистрала. Много хора се тревожат за ефектите върху Кресненското дефиле от гледна точка на околната среда.Това е един отворен въпрос. Проблем има и с преминаването по сегашното трасе. Тези завои не са предвидени за магистрала. Всеки български гражданин има право неговата петиция да бъде изслушана в европейския парламент и депутатите да преценят нейната основателност", смята още той.

„Две неща са ясни – всеки българин иска магистралата да бъде изградена и всеки българин има право на петиция. От тук нататък органът, който решава тези въпроси не е ЕП. Просто трябва да сме наясно, защото ако има спирачки, тревоги, ако има основания за загриженост, а такива има, те трябва да бъдат адресирани към верните органи – българското правителство и Европейската комисия, за да се разбере колко е сериозен проблемът и дали той няма да върне първоначалния вариант на строеж на магистралата. Аз не съм пътен инженер. Аз съм човека, който може, когато има тревоги на български граждани, да прави така, че да бъдат чути в Европейския парламент", заяви евродепутатът.

ЕП затвори петицията срещу изграждането на АМ „Струма“ край Кресна

„Европейската комисия винаги е одобрявала проекта с тунел. Българското правителство доста самоволно реши със същите пари да търси един уж по-евтин вариант – да се построи половин магистрала, а другата половина да остане стария път. Дали това решение ще бъде одобрено, не мога да кажа. Това е технически въпрос, свързан с околната среда и с правото на хората да имат друг път, а не само магистрален”, категоричен е Кънев.

„Тази петиция беше използвана от фалшиви природозащитници, смесени с политически партии. Това са един малък кръг от хора, които едновременно се опитват да бъдат еколози, неправителствени организации или политици. Те опитаха да направят един саботаж. Това са хора, които пречат на изграждането на нови съоръжения в Пирин. Съвсем очевидно са решили, че ако спрат потока от гръцки туристи през зимата към Банско през Кресна, това ще бъде добре за тяхната кауза. Бяхме свидетели на опити да бъде спрян строежа на АМ „Струма” с безумни твърдения. Бяхме свидетели на един саботаж от псевдозелени, псевдополитици, псевдоеколози. Не им се получи този път”, смята Ангел Джамбазки.

„Аз също не съм пътен инженер. За това се доверявам на тези, които разбират. Това, което прочетох досега, е, че предложеният към този момент вариант, е най-изпълнимият. ЕК заяви, че ще изисква от нашето правителство да спази поетите задължения, в което няма някаква изненада" коментира той.

Още от разговора с Радан Кънев и Ангел Джамбазки вижте във видеото.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
 

  1. Получавайте безплатно най-важното от деня в пощата си