Кибератака сериозно наруши работата на дружеството

Eкипи на "Български пощи" работиха на място и през празничните дни за изграждане на система, позволяваща реализиране на разширен комплекс от мерки за киберсигурност и поетапно възстановяване на дейности и услуги. Това съобщават от дружеството. 

В пощенските станции се приемат препоръчани и непрепоръчани вътрешни пратки и колети от корпоративни и частни клиенти. Изискването е услугата да е платена по банков път. Доставят се вътрешни пратки без наложен платеж. Започва доставката в пощенските станции на международни пратки и колети, за които не се дължат вземания.

От 12.00 часа на 29.04.2022 г. е възможно плащане на сметки за битови потребители на ЕНЕРГО ПРО в пощенски станции. Списък на тези станции е публикуван на сайта на дружеството и ще бъде актуализиран непрекъснато.

В пощенските станции могат да се изпращат данъчни декларации, като цените се заплащат по банков път. Работи се за възстановяване на услуги, свързани с плащания и парични преводи в пощенските станции.

Отскоро Георги Тасев се занимава с търговия на дребно. Изделията, които изработва ръчно, изпраща в целия свят. За свой партньор ползвал „Български пощи”. „Вчера получавам поръчка – 2 бройки за Париж, Франция. Казват ми, че от една седмица не приемат и не издават пратки. Причината била, че има проблем със софтуера”, разказва той.

От „Български пощи” обаче работели активно по отстраняването на проблема и успокояват, че в най-скоро време всички услуги ще бъдат възстановени.

С проблем се сблъсква и Алексия Карадачка. От няколко седмици тя напразно чака своята пратка. „Казаха ми, че не мога да си взема пратката, защото не е дошла. Последно беше пристигнала преди 21 дни в София и оттогава няма никаква повече информация”, казва тя.

Основните системи са възстановени, международният трафик също е възстановен, така че всички, които очакват пратки от чужбина, могат да ги получават. Единствено тези, които изискват плащане, няма да могат да бъдат възможни за използване.

От „Български пощи” категорично отричат проблемът да е изкуствено създаден в полза на частна компания със сходна дейност. „Данъчните декларации в момента могат да бъдат подавани в пощенските клонове с тази разлика, че плащането трябва предварително да бъде направено в банка”, отбеляза Дънешки.

IT експерти от дружеството и външни фирми работят, но системите са много и сложни, казват от „Български пощи”. Нямали и изчисления колко ще им струва хакерската атака, но успокояват, че всички пенсионери са получили априлските пенсии, а парите за май се надяват да могат да изплатят в срок и без забавяне.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.