Снимка: iStock
Щади ли новата система на застраховане джигитите на пътя?
След близо десетилетие на обсъждания, системата „Бонус-малус“, която засяга шофьорите у нас, най-накрая ще заработи. Депутатите гласуваха на второ четене поправки в Кодекса за застраховане, които проправят пътя за въвеждането ѝ. Системата е проста: много щети по колата - по-скъпа гражданска отговорност; по-малко щети по колата, по-евтина застраховка.
Как ще работи системата „Бонус – малус” в застраховането
„Понастоящем са облагодетелствани повече от шофьорите, макар че това в никакъв случай не ощетява застрахователните компании, тъй като те винаги имат резерв и са гарантирани плащанията към клиентите, които следват да бъдат обезщетени”, коментира застрахователният брокер Емилия Георгиева в ефира на „Твоят ден” по NOVA NEWS.
„Системата е много добра идея, стига и приложението ѝ да бъде такова — а именно, хората, които се стремят да не допускат ПТП, да плащат по-малко за своите застраховки. Системата се прилагаше и досега от застрахователите, но вече е задължителна и публична. Тя е изцяло на конкурентен принцип, защото застрахователите ще могат да променят своите параметри”, посочи адвокатът Петър Бозов.
Той обясни, че, за да работи правилно, системата трябва да бъде базирана на броя на допуснатите ПТП-та, а не на броя или размера на щетите.
Георгиева смята, че системата „Бонус-малус” е голям напредък и има смисъл и полза от нея.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Дарина МетодиеваПоследвайте ни