И след пролетния сезон, както и за последните пет години, резултатите определят медията за категоричен лидер

NOVA е най-гледаната българска телевизия за последните пет години. Резултатите на пийпълметричните системи, с които медията работи[1], категорично показват, че и след пролетния сезон, за зрителите в активна възраст NOVA е безапелационен лидер пред всички останали български канали. В условията на извънредната ситуация в страната, медията затвърди водещата си позиция като основен и надежден източник на актуална информация и развлекателно съдържание. Данните на ГАРБ Аудиенс Межърмент България сочат, че през пролетния телевизионен сезон NOVA демонстрира категорично предимство в аудиторния дял спрямо втората по гледаемост телевизия. Среднодневно 26% повече зрители в активна възраст са предпочели NOVA, а в праймтайм разликата в полза на медията е 34%.

Тази пролет NOVA предложи изключително амбициозна и разнообразна програмна схема, която реализира без съществени промени, въпреки необичайните обстоятелства на пандемия и застрашаваща икономическа криза. Качественото съдържание впечатли зрителите в активна възраст, които оцениха по-високо ключовите праймтайм заглавия на NOVA спрямо съдържанието на бТВ по същото време. В класацията на най-гледаните предавания от аудиторията в същата целева група през пролетта (22 февр.- 22 май), първите пет позиции са заети от продукции на NOVA, които освен впечатляващи резултати в ефир, постигнаха и изключително висока разпознаваемост сред онлайн потребителите. Според данните на Google Analytics, те са генерирали над 16 милиона видеогледания в платформите на Нова Броудкастинг Груп.

Като новатор на българския телевизионен пазар и този сезон, наред с вече утвърдените и любими формати и сериали, NOVA наложи нови и непознати до този момент за аудиторията заглавия, сред които риалити формата „Един за друг“ и два премиерни български сериала - комедийния „All Inclusive“ и драматичния „Ягодова луна“.

Категоричен фаворит на зрителите в активна възраст тази пролет е осмият сезон на най-гледания формат в ефира – „Като две капки вода“. Любимото шоу за преобразявания постигна впечатляващи резултати през целия сезон и рекорд за най-висок дял на финал от старта на предаването през 2013 г. досега, отчетени от пийпълметричните системи[2], с които NOVA работи в периода на излъчването му. Сериозен интерес провокира и третият сезон на кулинарната надпревара Hell’s Kitchen България, която въпреки извънредната ситуация в страната, зрителите в активна възраст на NOVA също имаха възможността да проследят до финала и определиха като една от най-гледаните продукции в ефира. Привлекателен за същата целева група стана и съботно-неделният праймтайм с най-романтичното и позитивно предаване в българския телевизионен ефир - „Един за друг“.

Следвайки дългосрочния си ангажимент в подкрепа на българското филмово производство, специално място в програмата на NOVA и тази пролет заеха българските сериали, които освен с високи резултати, се отличиха и с жанровото си разнообразие. Безусловно любовта на зрителите в активна възраст спечели морският комедиен сериал „All Inclusive“, който се превърна в най-успешния през сезона. Приоритет на аудиторията от същата целева група в часовия си пояс беше и другият премиерен сериал „Ягодова луна“, посветен на една от най-благородните професии – пожарникарите. Тази пролет „Откраднат живот“ със своя девети сезон „Системата“ затвърди позицията си на най-успешен български медицински сериал.

В динамично променящата се обстановка в условията на извънредна ситуация в страната, аудиторията в активна възраст се довери на новините и актуалните предавания на медията като предпочитан източник на информация. Данните на ГАРБ Аудиенс Межърмент България сочат преимущество от 15% на средния аудиторен дял на всички емисии новини на NOVA, заедно с извънредните, сравнен със същия показател при емисиите на втората по гледаемост телевизия. По-висока зрителска оценка в сравнение с резултатите на бТВ получават още сутрешните блокове „Здравей, България“ и „Събуди се“, следобедните публицистични предавания „Плюс-Минус. Коментарът след новините“ и „Неделята на NOVA“, както и съботно-неделните предавания „Темата на NOVA“ и „Карай направо“. 

Очевидно е и предпочитанието на аудиторията в активна възраст към групата собствени канали на Нова Броудкастинг Груп в сравнение с групата канали на бТВ Медиа Груп. Над една трета от този аудиторен сегмент през периода на пролетния сезон са предпочели каналите на Нова Броудкастинг Груп с преднина от 14%. В най-гледаното време още повече зрители -  40% от посочената аудитория, са избрали каналите на Нова Броудкастинг Груп с 22% по-висок аудиторен дял. Впечатляващо е превъзходството и сред зрителите от градовете (18-49 г.), сред по-младата аудитория на възраст 18-34 години и сред жените 25-54 години – отново над 40% от зрителите от посочените аудиторни сегменти са предпочели групата канали на Нова Броудкастинг Груп.

Следвайки своята мисия на социално отговорна компания, в условията на извънредно положение NOVA подкрепи и стартира поредица от кампании в помощ на борбата с пандемията. Инициативата „Заедно“ на служителите на телевизията до момента помогна на над 450 български семейства с пакети с хранителни продукти от първа необходимост. В подкрепа на дарителството, Новините на NOVA стартираха кампания, която обявява имената на „Дарителите“ в национален ефир и чрез онлайн платформите на компанията. В ситуацията на икономическата криза, Нова Броудкастинг Груп и Нет Инфо създадоха фонд на стойност от 1 милион лева в помощ на малкия и среден бизнес в България. „NOVA възможност за теб“ дава шанс на 100 български фирми да популяризират дейността си пред широка публика чрез дигиталните активи от портфолиото на мултимедийната група.

[1] [2] Източници на данни: Nielsen Admosphere Bulgaria и GARB Audience Measurement Bulgaria