Това е един от петте проекта в осмото издание на ПРОМЯНАТА
Продължаваме да запознаваме в детайли аудиторията и зрителите на „Събуди се“ с дейността на всеки един от петте избрани проекта в осмото издание на ПРОМЯНАТА. Инициативата е съвместен проект на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с Reach for Change България, в който бяха избрани 5 финалиста след 5 етапа на селекция. От тази седмица вече тече онлайн гласуване, което ще продължи до 2 декември.
Резултатът от онлайн гласуването ще определи тримата финалисти с най-много гласове, които ще продължат в последния етап на конкурса - среща с възрастното и детското жури на ПРОМЯНАТА. Победителят ще получи безвъзмездно финансиране от 30 000 лв., а всички останали четирима финалисти ще получат по 10 000 лв. за развитие на своя проект. Всеки желаещ може да се запознае с идеите на петимата социални предприемачи и да даде своя глас за един от тях на сайта www.nova.bg/promyanata
Кой предмет в училище учи децата как се прави бизнес? Отговор ни дават Василена и Ангел, възпитаници на „Тийноватор“.
ПРОМЯНАТА е превод на историята и географията на дигитален език
Тя е 16 години, а той е на 18. Двамата са възпитаници на проекта за ученици от десети или единадесети клас, в рамките на който всеки участник, сам или в екип, представя своя идея или проект, по който се работи цяла година с ментор. „Те по този начин проверяват реалността. В действителност кои професии се търсят благодарение на менторите предприемачи. Как можеш да превърнеш страстта си в печеливша идея? Как се работи в екип и как се презентира? Става дума за знания и умения, които не се преподават в училище. Всеки клуб се състои от 10-15 души и двама ментори. Срещите им са всяка седмица. Това са предприемачи, създатели на стартъп компании, с доказани успехи, но и такива, които са минали и през редица провали. Това е нещо важно, което трябва да се научи от тийнейджърите – смирението, което носи провала. Изобщо това са уроците, които са повече, от които можеш да вземеш от успеха.
След множество участници и успехи, „Тийноватор“ вече е на 4 години и имат представители в 30 града в България. Общият брой на менторите е 60, а учениците са 420.
ПРОМЯНАТА е фитнес за деца с увреждания и специални нужди, с цел рехабилитация и социализация
Победителите в първата година на „Тийноватор“ участваха в международно състезание в дома на Президента на Словения със своята идея, а победителите във втората учебна година успяха да развият идеята си и да продават продукта през следващата година. Това бяха пакети по образование по роботика за деца.
Това са деца пораснали като млади бизнесмени, благодарение на „Тийноватор“. Целта на проекта е да учат тийнейджърите как се прави бизнес от А до Я. Това са безценни знания, които после могат да бъдат приложени, както в създаването на друг стартъп, така и в това, което се изисква от тях в Университета, и в работата, която ще започнат.
Менторите не спират да повтарят, че грешките са част от успеха и човек не може да успее като премине по равен път, в който всичко е на готово. Именно насърчаването ги кара да се чувстват не като в училище, а като в школа на живота.
„Доста рядко можеш да проведеш нормален диалог с учител на тема различна от материала, който учим. Докато в „Тийноватор“ коментираме всякакви проблеми“, споделя Василена. „В училище стоиш и гледаш, докато в „Тийноватор“ е диалог, при който ние повече участваме от менторите. Те по-скоро ни наблюдават и съветват, но реално ние сме основните играчи“, допълва Ангел.
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за осма поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 200 000 деца и младежи от цялата страна, а Нова Броудкастинг Груп инвестира над 190 000 лв. в инициативата всяка година.
Редактор: Райна Аврамова