Първият договор изтича през ноември и е за шест линии - 300, 42, 54, 68, 84 и 90

Столичната община няма да търси нови частни транспортни оператори, след като изтекат договорите на настоящите.

 

Първият контракт изтича през ноември и той е с фирмата "Карат С". Договорът е за шест линии - 300, 42, 54, 68, 84 и 90. След изтичането му те ще бъдат отдадени пряко на общинската фирма "Столичен автотранспорт".

 

"През 2007 г., когато бяха избрани частни фирми, мотивът беше, че общината няма възможност да инвестира в нови превозни средства, а това вече не е така", каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов, цитиран от "Сега". 

 

До 2017 г. постепенно изтичат договорите и на останалите фирми. След „развода” частниците ще си приберат автобусите. От общината обаче успокоиха, че няма опасност линиите да останат необслужени, защото до края на годината се очаква да приключи процедурата за доставка на нови 110 автобуса. 

 

Те обаче не са с европари, а общината тегли за тях заем. Автобусите, които обслужват линиите, чиито договор изтича през ноември, са 32.