По време на конференцията "Партньорство за промяна" опита си в социалното предприемачество ще споделят 40 говорители от 9 държави

За четири години над 25 хиляди деца у нас са получили шанс за по-добър живот и бъдеще благодарение на най-голямата социално отговорна инициатива на NOVA - ПРОМЯНАТА.  Неин партньор е международната фондация Reach for Change.

Заради успехите в сферата на социалните инициативи страната ни стана домакин на едно от най-големите събития за социално предприемачество. На фокус по време на двудневната конференция  е връзката между бизнеса, институциите и хората, които се борят се за по-добър живот на децата и младежите в Европа.

ПРОМЯНАТА: За 4 години над 25 хиляди деца у нас са получили шанс за по-добър живот

Един от успешните проекти, реализирани с подкрепата на ПРОМЯНАТА, е създаването на платформата LOVEGUIDE за сексуално възпитание на подрастващите.Преди четири години Николета Попконстантинова решава, че иска да сложи край на един от най-големите проблеми пред тийнейджърите у нас. Липсата на човек, с когото да поговорят за онова, което е често тема табу в много семейства - сексуалното съзряване.

 “Знаехме много добре какъв е огромният социален проблем, който искаме да решим. // Но нямахме абсолютно нищо като продукт или като услуга. Дори нямахме име. В момента правим часове по сексуално и здравно образование в училища, в час на класа, в цялата страна. Буквално в малки и големи населени места, за около 5 хиляди деца в може би вече над 45 училища. Имаме и много популярен и харесван youtube канал, в който имаме над 23 хиляди абоната”, споделя Николета, която е сред финалистите в първото издание на ПРОМЯНАТА.

Специалисти отговарят ежедневно на стотици въпроси, зададени от тийнейджъри, помагайки им да се справят със съзряването. В световен мащаб над 600 социални предприемачи като Николета вече са получили зелена светлина да осъществят идеите си.

“Социалното предприемачество има уникалния начин да се справи с  даден проблем. То използва и уникален метод да намери решенията на предизвикателствата посредством иновациите. И е много важно предприемачите да познават хората, до които искат да достигнат. И усилията им да са съсредоточени в правилната посока”, разкрива София Брейтхолц - изпълнителен директор на Reach for Change. 

Ключов фактор за успеха на социалните предприемачи обаче е не само да имат идея, но и да срещнат партньори в лицето на бизнеса и медиите.

“Телевизията е най-голямата медия. Тя стига до най-много хора и когато един положителен пример се покаже в едно наше предаване или в новините, това е много по-голямо от всяко друго усилие, което ти си положил, за да стигнеш до хората. И това ни прави горди. В един свят, в който все повече и повече се говори само за бизнес, за пари, за технологии самото чувство да правиш нещо по същество и в основата си дълбоко морално е изключително хубаво”, споделя Силва Зурлева - член на борда на директорите на Нова Броудкастинг Груп.  

По време на конференцията "Партньорство за промяна" опита си в социалното предприемачество ще споделят 40 говорители от 9 държави.