Необходимо е услугата да бъде предварително заявена в Български червен кръст

"БДЖ-Пътнически превози" осигурява обслужване на хора с увреждания и лица с намалена подвижност, съобщиха от пресцентъра на компанията. От там напомнят на своите клиенти, че за да бъде осигурено обслужване със специализирани вагони, е необходимо услугата да бъде предварително заявена в Български червен кръст, откъдето се изпраща информацията за пътуването към националния железопътен превозвач.

Защо зачестяват нападенията с камъни срещу влакове?

По този начин към съставите на влаковете се включват специализираните вагони за всяко заявено индивидуално пътуване. Те разполагат с обособени места и санитарни възли, отговарящи на международните стандарти. Някои от спалните вагони, които се движат в съставите на нощните бързи влакове, разполагат с по две кабини за превоз на хора с намалена подвижност. Дружеството извършва специализирано транспортно обслужване и с налични 15 дизелови и 21 електрически мотриси, които се движат по различни маршрути в страната. Всяка мотриса е оборудвана с подвижна сгъваема рампа. При пътуване с тези влакове не е необходима предварителна заявка. Обслужването при качване и слизане от влака се извършва от превозния персонал.

Към 2025 г.от София до Скопие ще се пътува с влак за не повече от час

За осигуряване на достъпна среда до железопътния транспорт Национална компания "Железопътна инфраструктура" е оборудвала тринадесет железопътни гари в страната - София, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Горна Оряховица, Плевен, Шумен, Пазарджик, Сливен, Ямбол, Видин и Враца.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.