Рекламният фестивал отбеляза висок ръст в броя заявки и участници от агенции и рекламодатели

Най-големият и престижен рекламен фестивал в България – ФАРА 2018, отличи на тържествена церемония победителите в тазгодишното издание на конкурса. Броят на желаещите да вземат участие в рекламното съревнование е значително по-висок от предходната година и изправи журито на конкурса пред двудневно предизвикателство, да избере най-добрите кампании сред всички номинирани. Тази година в конкурса се включиха 28 рекламни агенции с 322 заявки, а броят на закупени акредитации е с 20% повече от миналата година и гостите препълниха зала "Борис Христов"в Пловдив. Две трети от акредитациите бяха за представители на комуникационни агенции, а останалата част за рекламодатели и партньори. Творческата концепция заложи на връзката между агенция и клиент и споделения резултат. Фестивалът мина под мотото "Работим заедно. Печелим заедно" и за първи път емблематичната статуетка звезда буквално бе разделена на две.

"Високият интерес към ФАРА 2018 се дължи, както на силната година сред творческите агенции, така и на заявеното уважение към усилията на клиентите. За първи път от основаването на наградите, взехме решение "звездата" на ФАРА да бъде разделена на две, за да споделим успеха на кампании, базирани на взаимното доверие и екипна работа", коментира Николай Караджов, изпълнителен директор БАКА.

Конкурсът се провежда за 19-та поредна година и във фестивалната част предложи разширена лекционна част и уъркшопи. Световни имена като Пол Арнолд, Стийв Хенри, Ричард Мълъндър, Гурдийп Пури, Леван Лепсверидзе и Катаржина Драгович  представиха актуални тенденции и съвети от рекламния бранш и обмениха опит с местните рекламисти и маркетолози.

Основни партньори на събитието са Нова Броудкастинг Груп и Нет Инфо и Фондация "Пловдив 2019 – Европейска столица на културата.

Фестивалът ФАРА е част от програмата на Пловдив - европейска столица на културата 2019".  

Всички номинирани заявки в категориите, както и повече информация за кампаниите на победителите, можете да намерите на fara.bg.

След цяла година споделени усилия, креативни идеи и доверие, във фестивала бяха отличени агенция и клиенти за рекламни форми и кампании в следните категории:

 

Редактор: Elena Mehandzhiyska