Това е каузата на “Академия Миротворци” – финалисти в шестото издание на инициативата

Повече от 10 години Лиляна Савова се занимава с медиация като средство за разрешаване на конфликти. „Медиацията ни дава възможността да управляваме една комуникация, в която страните да постигнат две неща – от една страна важното за тях, а от друга страна да запазят отношенията си.“

Големият опит на Лиляна и Венета като медиатори и обучители по медиация ги убеждава точно колко силен и ефективен инструмент е тя. Те разработват модел за използване на медиацията в образователната система. Така се ражда „Академия Миротворци“.

„Конфликтът е съпътствал и нас като деца, и нашите родители, и всички човешки същества, но днес говорим за една по-различна динамика на конфликта. Обученията за медиатори наблягат много на развитията на уменията на самите ученици-медиатори, които много ясно знаят, в кой момент да се намесят, какво да направят, какво да кажат и да разпознаят моментите, които биха могли да бъдат опасни за тях“, разказват те.

ПРОМЯНАТА е в образованите деца на България

Затова Лиляна и Венета се насочват към по-различен принцип на комуникация в конфликтни ситуации и прилагането му между младежи, а целта е да се създаде нова култура на общуване между учениците и намаляване на агресията в училище.

„Децата са тези, които най-добре управляват конфликти между собствените си съученици. Съученикът-медиатор не е този, който казва: „Ти си виновен! А ти трябва да се извиниш!“. Той е този, който създава условията те да говорят, да се чуят, да отработят емоциите си и сами да открият правилното решение на конфликта.“

За две години „Академия Миротворци“ работи с повече от 200 деца. Чрез ПРОМЯНАТА екипът на Академията се надява да стигне до училища в цялата България, където да се създадат центрове по медиация.

ПРОМЯНАТА с награда за благотворителност "Златно сърце"

Може да гласувате за финалистите в тазгодишното издание на най-голямата социално отговорна инициатива на NOVA – ПРОМЯНАТА на адрес nova.bg/promyanata.

 

ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за шеста поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 100 000 деца и младежи от цялата страна.