Пет проекта подкрепиха над 600 деца, за да останат здрави и образовани
Специалното издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп и Reach for Change ПРОМЯНАТА помогна на 600 деца и техните семейства да останат здрави и образовани въпреки коронакризата.
Бяха избрани пет проекта, които си разделиха 60 хиляди лева и преминаха през 4 обучения. Каква е равносметката, разказва Виктория Бояджиева.
Коронавирус, криза, карантина. Как се отразява всичко това в детските очи?
За да бъде максимално полезна, тазгодишната кампания на ПРОМЯНАТА се насочи точно към тях, за да ги намери и за да им помогне.
„ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива, която Нова Броудкастинг Груп подкрепя. Щастлив съм, че вече седем години работим по тази инициатива. Тази година беше особено трудна за всички нас, но ние продължихме да подкрепяме инициативата, като се насочихме към тези, които имат най-голяма нужда от помощ – децата“, споделя Николай Андреев, изп. директор на Нова Броудкастинг Груп.
„ПРОМЯНАТА е да дадем криле на децата“
Един вирус, пет неправителствени организации и 600 детски съдби. Това са главните герои в тази история. А зад тях застанаха три компании – ING, Аурубис България и NN България.
Специалистите от Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ във Велико Търново знаят, че желязото се кове, докато е топло. Затова дават урок на децата. Ако един знае, да каже на другия. Ако има, да даде. В рамките на тяхната кампания близо 300 ученици са станали наставници на своите съученици, за да ги научат как да работят с компютър и таблет и за онлайн уроците си. Намериха и устройства за социално слабите. Имат и лидерска програма за учениците-наставници. Срещат ги с различни мотивиращи личности, в които да се припознаят.
Личният пример е ключов и за програмата на Фондация „Подарете Книга“. Чрез тях най-различни хора заемат мястото на близък човек за по едно дете в институция. Да пишат домашни с него или да обсъждат несгоди в ежедневието. Не за ден два, а до живот. За да продължава това и по време на коронавирус, са разработили онлайн платформа. Учат децата и какво е да си избереш цел, да я постигнеш с най-добрия си приятел-ментор и да получиш стипендия за това.
ПРОМЯНАТА е: Аз пазя теб, ти - мен
Ако е загрижен, приятелят дава всякакви съвети. На това мнение са от „Национална мрежа на здравните медиатори“, които са обучили над 80 младежи как да се предпазват от инфекциозни заболявания и COVID-19. Целта – да могат те да обучат своите връстници, майки, бащи и съседи. В случая промяната в общността тръгва от детето към възрастните, а не обратното.
Защото не само децата, а и родителите често имат нужда от обучение. От Сдружение „1-ви юни“ са оборудвали пространство за онлайн учене, където работят с родители от района на Бяла Слатина.
„ПРОМЯНАТА е в успешните деца и родители“
А Сдружение „Бъдеще за децата“ поддържат онлайн група с над 900 души, все родители от Казанлък. Споделят с тях съвети за родителството и всеки може да направи заявка за безплатна консултация с техните специалисти – психо-социална консултация, логопед, семеен терапевт, сензорен терапевт и рехабилитатор.
„Основният фокус и на петте проекта, които станаха финалисти в ПРОМЯНАТА тази година, е в обучението и развитието на децата, което в условията на COVID-19 е сериозно предизвикателство“, категоричен е Николай Андреев, изп. директор на Нова Броудкастинг Груп.
„ПРОМЯНАТА е в образованите деца“
„Бизнесът има задължение да подкрепя такива инициативи. Това е дълг и инвестиция в хората, в чиито ръце ще попадне икономиката съвсем скоро“, казва изп. директор на една от компаниите партньори.
Защото каквото и друго дадеш на едно дете е временно, а обучението е тяхното утре, тяхното бъдеще.