Победителят спечели 20 000 лв., които ще бъдат вложени в обучението на децата на финансова грамотност на лесен и разбираем език
Тази вечер бе обявено името на победителя в деветото издание на ПРОМЯНАТА. Това е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с фондация Reach for Change България.
Кой е победителят и с какво ще се опита да подобри живота на децата и младежите в България? На живо репортерът Ева Костова предава специално за „Новините на NOVA.
Изборът бе обявен тази вечер след дълга селекция, онлайн гласуване и заседаване на детско и възрастно жури. Всичко започна още през април. Шест етапа по късно, излъчените финалисти бяха петима, а онлайн гласуване избра трима от тях. Кой от социалните предприемачи да се превърне в големият победител се реши днес от едно специално жури. Освен през детско жури, тримата останали в последния кръг, представиха своите проекти и отговаряха на въпросите на възрастно жури.
За девет години животът на над 200 000 деца в 257 населени места в България се е подобрил поне мъничко, благодарение на ПРОМЯНАТА. Тази година амбицията е те да станат повече и това да се случи благодарение на две момчета от Investclub Kids. Това са Божидар Балевски и Емил Бенов си поставят за цел да обучават децата чрез своя проект - платформата Investclub Kids
„Ще ги направи по-спокойни в бъдеще когато влязат в живота на възрастните, защото ще са по-подготвени за малките и големите финансови решения в своя живот“, споделя Емил Бенов с какво отличеният проект ще помогне на децата.
ПРОМЯНАТА учи децата на финансова грамотност
„Финансовата грамотност е една основа, която трябва да се застъпи още в училищна възраст, защото истинската промяна тръгва от младите поколения. Децата ще знаят как да инвестират, как да си пестят парите и как да мислят в перспектива относно своите финанси. Дали да взимат пари на заем и дали е удачно да го правят“, добавя Емил.
„Оказа се, че наистина има причина за това Investclub Kids да са победители, защото някои от децата в журито, които са осми клас, не знаеха какво е акция, какво е лихва или кредит“, коментира Ани Салич, посланик на ПРОМЯНАТА.
„Вярваме, че финансовата грамотност е от съществено значение за подобряване на обществения живот. Образователната система и обществото не полагат особено много усилия в тази посока“, е мнението на Мари-Луиз Харитсо, директор „Партньорства и развитие“ в Reach for Change.
Освен паричната награда от 20 000 лв., победителят ще получи консултации за развитие на своя бизнес модел, контакт с потенциални партньори, медийна подкрепа, рекламна кампания. По-малка финансова награда от 15 000 лв ще получат и останалите двама подгласници MedicalSpace и Академия „Атлантида“.
Трима социални предприемачи продължават към финала на ПРОМЯНАТА 2022
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за девети път в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата и младежите в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 200 000 деца и младежи от цялата страна, а Нова Броудкастинг Груп инвестира над 190 000 лв. в инициативата всяка година.
Редактор: Райна Аврамова