Пациентските организации искат да се удължи минималният престой в болниците...
Според една от версиите починалата родилка Надежда Узунова не е била приета в \"Шейново\", защото не отговаряла на критериите по клиничната пътека за раждане.
При какви условия приемат в болница, какви са уловките за пациентите и може ли да изтече клиничната пътека провери екип на \"Новините на Нова\".
Недолекуван пациент се изписва от болница, болен чака със седмици, за да постъпи в лечебно заведение, защото наскоро е лежал със същата диагноза.
Това са само част от сигналите, получени през последните месеци в Центъра за защита на правата в здравеопазването. Често срещана уловка е от болницата да казват, че клиничната пътека е свършила. Такъв вариант обаче всъщност не съществува.
Пациентските организации искат да се удължи минималният престой – особено при тежки ортопедични, неврологични и ракови заболявания, за които все още не се плаща долекуването.
Ако не сме доволни от лечението в дадена болница, можем да поискаме консултация с външен специалист или да напуснем преди да е изтекла пътеката.
В такъв случай имаме право да търсим помощ в друго лечебно заведение. Там не могат да ни откажат прием с аргумента, че клиничната пътека вече е използвана.
От здравната каса напомнят – важно е да подписваме информирано съгласие не само за лечението, но и когато напускаме болницата или когато отказваме да ни приемат.
Ако и вас са ви изписали от болница преждевременно с аргумента, че клиничната пътека е изтекла, можете да сигнализирате на имейл novinite@ntv.bg.