Право на стачкуващите е да си защитават правата по този начин, на мнение е транспортният министър.

Право на стачкуващите е да си защитават правата по този начин. Така са решили така го правят. Имаме концептуални различия по това как да бъде спасено БДЖ. Това каза пред Дарик радио министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Самите работещи са наясно, че алтернатива за спасяване на дружеството няма. Според мен стачката е провокирана от ръководството на синдикатите, тъй като те, реализирайки тези мерки, които сме предприели, за тях те са непопулярни, защото те ще загубят позиции. Но за мен това е дребнотемие, защото проблемите са изключително сериозни и тежки и ако кредиторите предявят по-сериозни действия, дружеството изпада в несъстоятелност, категоричен е Московски.

Той подчерта, че в момента транспортен хаос няма. \"Не сме насочвали умишлено хората към автобусния транспорт, това го декларирам\", допълни транспортният министър. Според него, няма проблем да се подпише споразумение, но исканията на синдикатите са доста широкообхватни и \"ние няма как да се съгласим с тях\".

На въпрос дали стачката е законна, Московски отговори, че уволнения няма да допусне да има заради стачката. \"Но ако се окаже, че е незаконна, ще бъдат наложени някакъв тип административни наказания. Доброволните споразумения за напускане от БДЖ са подписани от над 800 души вече. Между 300 и 500 души могат да бъдат пренасочени към софийското метро, но това се отнася за съжаление само за регион София. Упреците на хората нека да бъдат справедливо разпределени за последните 20 години, да не са само към нас. Над 1.5 млрд. лева се инвестират в жп инфраструктура. Ако успеем да оздравим дружеството, през 2014 г. получаваме безвъзмездна помощ от ЕК за нови влакове. За да стане това обаче, БДЖ трябва да излезе от кризата, в която се намира. Трябва да стопим оперативната загуба на БДЖ\", категоричен е Ивайло Московски.

Той заяви, че последните две правителства с нищо не са допринесли, въпреки, че са имали възможността. \"Такова харчене на фона на умиращата железница и всички са знаели, че \"Кремиковци\" потъва, никой не си е направил усилие да помогне, а са ги задължили да теглят нови и нови кредити и са били насяно, че те няма как да бъдат изплащани\", посочи Московски.

Той каза, че в дългосрочен план стачката не е решение, а се губи цялостно потенциалът на този вид услуга.

2000 души до края на годината ще бъдат съкратени, до 500 души следващата година ще се наложи да бъдат съкратени. За тези 500 няма да има проблеми да бъдат обезпечени с някакъв вид социален пакет, заяви Московски. Той съобщи, че освен предстоящото увеличение на цените на билетите за влакове, не се планира друго увеличение през следващата година, но ако има повишение на цените на енергоносителите, тогава цените ще трябва да се коригират.

\"Всички министри от последните две правителства носят вина за сегашното състояние на железницата\", категоричен е Ивайло Московски и добави, че хората трябва да знаят кога, как, защо железницата е доведена до това състояние. \"Несериозно е да се твърди, че това ръководство на железницата има вина, при положение, че аз съм на този пост от 5-6 месеца. Ако Александър Цветков си вършеше работата както трябва, щеше още да е министър\", подчерта Московски./БГНЕС