Тя спечели второ място в света за най-добър дизайн, саундтрак и екшън игра

С навлизането на смартфоните и таблетите интересът към видеоигрите у нас става все по-голям. Експертите в бранша са категорични, че виртуалните забавления набират все повече популярност и сред женския пол. Защо мъжете избират игрите, в които се бият с лошите, а жените – такива, в които се грижат за някого.


Това разказват българските представители на голяма компания за компютърни игри, спечелили престижна световна награда.


Играта „9 мм” печели второ място в света за най-добър дизайн, саундтрак и екшън игра. По-голямата част от работата по нея е свършена тук, в българския офис на компанията, в която работят 40 души.


„Типажите са малко противоречиви, не са типичните – герои срещу злодеи. В случая имаме полицаи. Понякога изкривяват малко закона, за да успеят да спипат престъпниците. но пък в крайна сметка имат златно сърце”, обяснява Дамян Дамянов, дизайнер на видеоигри.


При избора си на игра, мъжете предпочитат престрелките и битките, дори и с извънземни. Жените пък предпочитат далеч по-умиротворените сюжети.


„Една от най-популярните игри в световен мащаб е свързана с това да си отглеждаш човечета, нещо като виртуални тамагочита - да им купуваш къща, да им намираш работа плюс партньор в живота”, допълва още Дамянов.


По думите му съвременният човек е загубил много от нещата, които са му били присъщи в древността - мъжете са ловували, жените са отговаряли за съхранение на племето.


„И по някакъв начин хората искат да дадат простор на тези си емоции. Игрите развиват и поддържат нашите инстинкти”, твърди дизайнера на видеоигри.


Фирмата, към която работи българския екип, неслучайно е избрана да направи компютърната игра по филма „Аватар”. След успеха на играта „Енгри Бърдс”, свалена от над  милиард потребители, дизайнерите вече знаят, че работата им може да достигне до много повече хора, отколкото най-касовия филм.


Повече по темата може да гледате във видеото.


Репортер: София Стойчева