Хората дори бяха подготвили формуляри на оставките на общинарите

Стотина софиянци се събрана пред Столична община, за да протестират срещу Топлофикация”. Те поискаха оставката на общинския съвет. Организатори на протеста бяха Янко Петров, Ангел Славчев и Дончо Дудев, които бяха лидерите на протеста през февруари.

 

Инициативният комитет на протестиращите е подготвил формуляри на оставките с основните мотиви, като за членовете на СОС остава само да ги разпишат. Според Янко Петров техните задкулисни игри продължават въпреки уверенията, че ще се съобразят с интересите на гражданите, за които вратите на заседанията остават затворени. „Лошото управление на "Топлофикация" не значи, че тя трябва да бъде раздържавена, просто трябва да дойдат нови хора, които да си свършат работата”, смята Петров, цитиран от БГНЕС.

 

"СОС се затрудниха да решат проблемите с "Топлофикация". Не искаме да ги затрудняваме и с писането на оставки, и затова ги написахме вместо тях. Ако искаме нещо да се случи в България, трябва гражданите сами да си го направим", каза Йоанна Иванова от инициативния комитет, кандидат за народен представител на Демократична гражданска инициатива (ДГИ) – Движение за граждански контрол. 

 

В оставките на членовете на СОС са изредени като причини бездействието към финансовия бреме, наложено от "Топлофикация", нерешеният проблем с платеното паркиране на живущите в центъра на столицата, скандалите около няколко общински дружества. 

 

Протестиращите виждат решение на проблемите с "Топлофикация" в сключването на индивидуални договори с гражданите, ежемесечно отчитане с индивидуален уред и премахване на "прогнозното количество". 

 

Решенията, предложени по останалите въпроси, предизвикали общественото недоволство, са разтрогване на концесията за доставка на вода в София, като Столична община да поеме функциите на концесионера чрез свое дружество, незабавен одит на общинските дружества "Център за градска мобилност", "Екоравновесие" и "Софийски имоти", както и административно обоснована такса за паркирането на автомобили на живущите в зони с платено паркиране.