Управители на хотели обясняват, че спадът на туристи е сериозен

 

Сезонът по Черноморието - пред провал. Това твърдяат туроператори и хотелиери. Според ресорния министър Николина Ангелкова, обаче, повод за притеснение няма. А отливът на руски и украински туристи у нас бил едва 10-20%. Има ли пресечна точка между двете твърдения?


Хотелиерите в Слънчев бряг не приемат оптимизма на министъра на туризма за развоя на туристическия сезон това лято. Драстичния спад в посещаемостта у нас се усеща не само то хотелиерите, усеща се и от собствениците на  заведения, както и от търговците.


В Министерството на туризма нямат данни за катастрофа на туристическия сезон по морето. Дори напротив, цифрите били оптимистични.


„Увеличен интерес и записвания от страна на немски туристи, на туристи от Израел се очаква ръст от 22%, Австрия с коло 10 -15 %. За момента данните показват, че няма основание за апокалипсис и катастрофални картини”, обяснява министърът на туризма Николина Ангелкова.


Собственици на хотели обаче се обединиха около мнението: „Черноморският ни туризъм не е в колапс, той е в клинична смърт”. Управители обясняват, че спадът на туристи е сериозен.


„Спадът е около 30-35% спрямо миналата година. При нас специално спада е на немския пазар, на скандинавския също, отлив има изцяло на руски туристи”, разказва Дора Ковачева - мениджър на хотел.


Изчисляват, че отлива на туристи варира от 20 до 60% и  въпреки че хотели предлагали цени по 20 евро на ден с ол инклузив.


„Има хотели, които доста късно отвориха, има и такива, които цели крила, части от хотели не са ги отворили изобщо”, казва Дора Ковачева - мениджър хотел.


Подобна е и ситуацията със ресторантите. Собствениците им твърдят, че оборотите им са паднали драстично.


„На някои места със сигурност е 50% , 50% и още надолу, което е може да си направите сметка вече до каква степен работата е паднала в комплекса”, казва Явор Янчев - управител на ресторант.


Собственици прогнозират, че реалната оценка за сезона ще бъде броя на обявените в края на лятото хотели за продажба, заради невъзможност да изплащат кредитите си.


Хотелиерите се придържат към максимата „пилците се броят наесен” и тогава обещават да направят своята равносметка.


Повече по темата гледайте във видеото.


Репортер: Цеца Алексова