Зрители на NOVA открили огромни разминавания в тарифите на различните компании за поддръжка

Фирмите, които поддържат асансьорите, спекулират с цената на таксите, които всеки месец плащаме, за да работят задължителните разговорни устройства. За това сигнализираха зрители на NOVA, след като открили огромни разминавания в тарифите на различните фирми.

От края на 2016 г. така наречените разговорни устройства са задължителни за асансьорите във всеки блок или кооперация. А целта е при повреда или инцидент да се осъществи връзка с поддържащата фирма. Оказва се обаче, че цената на задължителната услуга, е различна за различните потребители.  

Представят мерки за повишаване на безопасността на асансьорите

Преди месец домоуправителят на блок в Бобов дол с изненада разбира, че за новата година таксата за аварийното устройство в асансьора е в пъти по-висока. Домоуправителят на входа Снежана Цинцарска заяви, че за миналата година са платили 25 лв., а за тази фирмата за техническа поддръжка е поискала 60 лв. Снежана потърсила обяснение откъде идва поскъпването на т.нар. такса „свързване”. Вместо отговор обаче, последвали заплахи и изнудване от страна на собственика. При справка с мобилния оператор, който издава SIM картата, става ясно, че цената, на която се продава, е още по-ниска - 8 лева. Тогава Снежана подава жалби до няколко институции. От фирмата обясниха, че поскъпването идвало от нови тарифи на мобилния оператор, който предоставял картата.

САМО ПО NOVA: Говори най-сериозно ранената при пропадането на асансьор в болница (ВИДЕО)

„Сключеният договор с мобилния оператор е за 5 лв. на месец. Не мога да ви кажа предишната фирма как е сключвала договор”, коментира Цветанка Зрънчева от фирмата за поддръжка на асансьори.

Не е ясно кой отговаря за SIM картите в разговорните устройства. От държавния контрол също не можаха да обяснят как се определя размерът на задължителната такса „свързване”.

„Това не е предмет на нашата дейност, това са отношения от правно-частен характер. Просто тези устройства работят посредством SIM карта. Етажната собственост е длъжна да си осигури тази карта. Те решават с кой оператор ще сключат договор, на каква цена и какъв ще е тарифният план”, допълни Мария Вълкова от ДАМТН.

Често обаче собствениците на имотите са принуждавани да купуват картите директно от фирмите, които периодично проверявали асансьорите. В противен случай им отказвали техническа поддръжка.

А опасни ли са асансьорите у нас? Отговорът вижте във видеото. 

Очакваме Вашите предложения за теми, както и сигнали, на e-mail: georgi.georgiev@ntv.bg и във facebook: Georgi Georgiev Nova TV.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.