Снимка: iStock
Как можем да получим обезщетение при провалено пътуване?
Ръст на жалбите срещу авиопревозвачите, отчитат контролните органи. За последните пет години те са нараснали двойно – от 200 през 2014 г. до близо 400 през последната година.
Най-често до проблем се стига заради отменени или закъснели полети, забавен, загубен или повреден багаж и отказан достъп на борда. При последния случай, буквално от преди дни, на 25-има българи бе отказан достъп до самолета за полет от Франкфурт до София.
Какви са правата ни, ако ни откажат достъп до борда? Това провери Георги Георгиев в рубриката „На твоя страна”.
56 ранени при аварийното кацане на самолет в Барнаул
Според европейските правила превозвачът трябва да компенсира пътниците, само ако отказът за достъп е по негова вина. Обезщетения могат да се търсят по съдебен път - чрез завеждане на граждански иск срещу наземния оператор. Той трябва да отговори на жалбата в срок до два месеца.
Преди да стигнат до съд потърпевшите могат да потърсят правата си и чрез европейската процедура за искове с малък материален интерес. При нея дистанционно можем да искаме обезщетение за щети до 5000 евро.
От превозвача потърпевшите могат да претендират да им върне парите за летищни такси като пуснат мейл до сайта на авиокомпанията.
Вместо да купуват нов билет, при закъснение за полет, пътниците могат да платят само глоба към превозвача. И с нея да се качат на нов полет.
Още по темата гледайте във видеото.
Очакваме и Вашите сигнали и предложения за теми на e-mail-a и Facebook-страницата на рубриката „На твоя страна”.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.