Медията с пореден пример за социална ангажираност
В условията на извънредното положение в страната, NOVA подкрепи и инициира поредица от кампании в помощ на борбата с пандемията. Следвайки своята мисия на социално отговорна компания, приоритет за NOVA е не само високата информираност на обществото, но и представянето на добрите практики на съпричастност и солидарност в полза на национални каузи.
NOVA е единствената телевизия със собствена дарителска кампания, която подпомогна над 350 български семейства от различни краища на България и продължава да помага на нуждаещи се. Чрез инициативата „Заедно“ служителите на NOVA събраха над 20 000 лв. лични средства, които даряват под формата на пакети с хранителни продукти от първа необходимост на затруднените вследствие на пандемията. В продължение на месец репортерите на NOVA разказват историите на доброто, което стигна до домовете на българските семейства, засегнати от кризата COVID-19.
„Заедно“ е много специална кампания, защото е на служителите на NOVA в лично качество. В трудните времена, в които живеем, решихме не само да говорим колко са ни важни зрителите, а наистина да покажем нашата съпричастност, помагайки на хората в нужда“, заяви в студиото на „Здравей, България“ изпълнителният директор на „Нова Броудкастинг Груп“ - Ива Стоянова.
В подкрепа на дарителството, NOVA първа инициира и кампания, която обявява имената на дарителите в национален ефир и чрез онлайн платформите на компанията. Кампанията на Новините на NOVA – „Дарителите“ не само стана част, но и допринесе за най-голямата дарителска вълна в новата история на България, която към момента е събрала над 10 млн. лв. в помощ на медиците на първа линия и болниците в страната.
Специално място в ефира на NOVA зае и кампанията DMS-SOLIDARNOST на Министерството на здравеопазването на Р България в подкрепа на българските медици, работещи в условията на COVID-19. Към нея с призив се присъединиха и актьорите от най-успешния медицински сериал у нас „Откраднат живот“.
„Доброто провокира добро. В хода на кампанията „Заедно“, например, много хора извън телевизията се свързаха с нас с готовност да се включат към инициативата ни. Това е поредно доказателство, че популяризирането на добрите практики, особено сега, е от ключово значение за обединяването ни като общество в общата борба с пандемията. Именно това представлява съществена част от социално отговорната мисия на NOVA – не само да разказва и показва историите за доброто, но и да дава личен пример чрез иницииране на обществено значими каузи“, допълни Ива Стоянова.
NOVA дари специализирана медицинска апаратура, необходима на здравните заведения за лечение на коронавируса. Два респиратора от най-висок клас, закупени от „Нова Броудкастинг Груп“ на стойност 88 000 лв., вече са на разположение на белодробната болница „Св. София“ в столицата и в УМБАЛ „Д-р Георги Странски“ в Плевен.
Редактор: Боряна Димитрова