Снимка: БГНЕС
Услугата беше спряна в началото на COVID пандемията
Връщат нощния градски транспорт в София. Това ще се случи на два етапа. Първите автобуси ще бъдат пуснати до края на октомври. Решението беше взето на фона на скандали, които разтърсиха транспортната комисия.
Първо ще тръгнат автобусите по линиите „Младост-Люлин” и „Студентски град-Обеля”. А до края на годината – от „Овча купел” до „Васил Левски” и от „Дружба” до „Гоце Делчев”.
„Чакаме отдавна това да се случи, защото студентите излизат често през нощта. Това е по-евтин и сигурен вариант за прибиране”, споделя жител на София.
Връщат нощния градски транспорт в София
Връщането на линиите в малките часове на нощта е необходимост около която се обединиха общинските съветници. Но имаше разногласия кога е реалистично да се случи това.
„Едно е да искаш, друго е техническата обстановка по гаражите. Има липса на шофьори, автобуси”, смята Карлос Контрера, общински съветник от ВМРО и водач на „Патриоти за София”.
„Нощният транспорт не е лигавщина, не е излишна услуга”, смята Борис Бонев, общински съветник от „Спаси София”.
„В момента основното предизвикателство, наред с финансирането на тази система,остава липсата на над 100 водача”, обясни Зафир Зарков, председател на Комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС.
Словесни престрелки имаше и по повод исканите от Румен Гайтански, 24 общински имота в замяна на къпалнята „Мария Луиза”. Според общинския съветник Борис Бонев, за да поиска въпросните имоти, бизнесменът е имал вътрешна информация от столичната община. Казус - няма, увери председателят на общинския съвет. А кметът Йорданка Фандъкова определи темата като предизборен ПР.