При пазаруване онлайн трябва да обърнем по-голямо внимание на електронния търговец, добави тя
При пазаруване онлайн трябва да обърнем по-голямо внимание на електронния търговец. Тъмните модели въздействат на неопитни хора. Това коментира в предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център.
Тя добави, че много често се използват начини за преса върху потребителите чрез оферти, които изтичат скоро или продукти, от които са останали само няколко броя. По думите й, ако информацията за стоката е пресилена, човек няма да вземе аргументирано решене за своя потребителки избор.
Защо българи масово пазаруват в Северна Македония
„Предстои да влезе в сила директива на европейско ниво, която регулира рекламните послания и дава насоки. Да бъде обявено дали продуктите са направени от еко материали и дали целият процес е свързан с това”, уточни Соня Спасова.
Според нея трябва да се намери балансът между това потребителят да намери своята най-изгодна оферта, а търговецът да не нарушава законите.
Спасова добави, че в последните години има увеличение на хората, които се обръщат към европейския потребителски център за съдействие. „Можем да помогнем, когато потребителите живеят в България и имат проблем с търговец извън страната ни, в рамките на ЕС. Основно приемаме жалбите онлайн”, каза тя.
Целия разговор гледайте във видеото.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase
Редактор: Валя Марева