Единствено Нова броудкастинг груп е в състояние да направи синергия между новите дигитални медии с традиционните, разкри в интервю за „24 часа” Главният оперативен директор на медията
„Аз не съм дошла в Нова телевизия, за да бия по рейтинг bTV. Има слотове, в които това вече е факт. Истинското предизвикателство за мен е да съм част от иновирането на пазара. В тласкането му към нови тенденции”, заяви в интервю за вестник „24 часа” Вики Политова, Главен оперативен директор и заместник-председател на Управителния съвет на Нова Броудкастинг Груп.
„Аз се присъединявам към играч на пазара, който има амбицията да се развива и в дигиталния свят, там, където е бъдещето. Този играч възнамерява да върви в крак със световните тенденции в медиите, като изгражда уникално портфолио на пазара, за да предостави съчетание от медийни продукти, каквото няма еквивалент и реплика в България. Амбицията на MTG да навлязат в новите дигитални медии в България, за да развиват крос медийно присъствие в търсене на възможност да се задоволи най-модерният рефлекс на гледане на видеосъдържание в различно време, на различни платформи, ме накара да си мисля, че това е новаторска крачка и новото предизвикателство на нашия пазар. В момента единствено Нова броудкастинг груп е в състояние да направи истински пълноценна синергия между новите дигитални медии с традиционните, каквато не е правена в България до момента. Това е важна стъпка, която да задоволи максимално и пълноценно променящите се поведенчески навици на цялата аудитория. А това ще е ново, модерно предложение и за рекламодателите. Мотивирана съм да участвам именно в такова предизвикателство, а не да експериментирам с това какво ще се получи, ако махнем новините,за да удължим още турските сериали”. Така Вики Политова обяснява своето решение да се присъедини към екипа на Нова Броудкастинг Груп.
„Имаме изключително силна и амбициозна програмна схема тази есен. Вече обявихме първия от проектите в праймтайма, а именно „Х Фактор". В момента текат кастингите по градове и интересът към тях е изключително висок.За втория проект в праймтайма мога само да загатна, че концепцията ще бъде напълно неочаквана и изненадваща за зрителите, защото е нещо, което се прави за първи път с този формат. Вярваме, че ще има голям интерес към него", разкри Вики Политова.
Главният оперативен директор на Нова Броудкастинг Груп коментира и нашумялата тема за измерването на телевизионните рейтинги и решението на MTG, компанията собственик на Нова телевизия, да работи с пипълметричната агенцията „Медиярисърч”.
„MTG искат да работят с международен, независим, високотехнологичен доставчик на данни. „Медиярисърч” се използва от собствениците на bTV и Нова тв в Чехия. Това улеснява проверката на българското подразделение чрез компанията майка в Чехия и двете големи телевизии в България би следвало по-бързо и лесно да се доверят на доставчик, който познават и ползват дълги години на огромен пазар, какъвто е чешкият. Аз съм един от най-големите привърженици на това да има само една система на пазара. За съжаление, одитът, на който всички разчитахме и се уповавахме да ни успокои, се оказва, че в най-основната си част, а именно оценката за това как са слети преди години панелите на ГАРБ и ГФК, за да образуват днешния панел на ГАРБ, е извършен на база становището и декларация от страна на ГАРБ. Единствено ГАРБ могат да кажат какво се е случило тогава. Едва тази година става ясно обаче, че ГАРБ не могат да обяснят по задоволителен начин защо пред индустрията преди години са декларирали една процедура на сливане на панелите, а впоследствие пред одиторите са декларирали друга. Това, наред и с други неточности, установени от лондонския екип на MTG през изминалите месеци, дава основания да не се приема одитът на ГАРБ от страна на MTG за достоверен. MTG следователно прави своя категоричен избор да работи с данните на „Медиярисърч” както в Чехия, така и в България”.
„Наблюдаваме втори случай, при който втора измервателна система навлиза на пазара в опит да измести статуквото. Предишният опит беше по времето, когато Павел Станчев (сега шеф на bTV - б.а.) беше в Нова и се опита да наложи ГФК на пазара. Тогава обаче ГФК показа изключително близки данни до тези на ТВ План/ТНС, което на практика препотвърди доверието в първата система и съответно ГФК не успя да се наложи като алтернатива. Всички се успокоиха и нямаше смисъл от промяна. Когато се появи „Медиярисърч”, ние всички разчитахме, че историята ще се повтори и както в предходния случай тя ще препотвърди наличните данни, този път тези на ГАРБ. В този смисъл всички на пазара смятахме, че Нова тв прави пореден от историческа гледна точка, дори ненужен опит да търси промяна в статуквото. Когато обаче от тази година панелът на "Медиярисърч" е вече напълно изграден и се стартира отчитането на национално представителни данни, се оказва, че имаме съвършено различна ситуация. Резултатите на двете системи драстично се разминават и тъй като панелът на "Медиярисърч" е по-голям, по-нов, следователно и по-актуален, това още по-остро поставя въпроса за панела на ГАРБ. Доколко е актуален към днешна дата и как е слят преди години, тъй като той, за разлика от всеки друг панел, не е изграден по обичаен начин, а е продукт на сливане на два отделни панела”.
Цялото интервю на Вики Политова с Паола Хюсеин за вестник „24 часа” може да прочетете тук.