Конкурсът за социални предприемачи ПРОМЯНАТА набира нови кандидати до 18 юли

Reach for Change България организира серия обучения за социалните предприемачи в Инкубатора на ПРОМЯНАТА между 4 и 6 юли. Обученията бяха посветени на измерването и планирането на социален ефект и използването на екологично устойчиви практики за разрастване на социалните предприемачи.

В рамките на двудневното обучение за “Измерване и управление на социалното въздействие” предприемачите обсъдиха какви са предизвикателствата, пред които те са изправени по отношение на измерването на социалния ефект от тяхната работа и какви са практиките, които всеки от тях прилага. Представител на голяма социологическа агенция ги запозна с важните стъпки и различните подходи на социологическите изследвания и дискутира с тях кои методи биха били най-подходящи за тяхната работа. Участниците преминаха и през обучение и упражнение за това как се проследяват и описват лични истории, които демонстрират тяхното въздействие.

"Социалните предприемачи имат два вида индикатори за своя успех. От една страна, те, както и всеки бизнес, трябва да имат финансова печалба, за да могат да се развиват и разрастват. От друга страна, те трябва внимателно да следят, измерват и управляват своя социален ефект. Това е важно, защото само по този начин те могат да проследят и докажат, че техният подход действително решава социалния проблем, върху който работят, както и да адаптират методологията си така, че да е максимално ефективна“, сподели Юрий Вълковски, изпълнителен директор на Reach for Change България.

Третият ден беше посветен на примери за екологично устойчиви практики. Обучението беше ръководено от Елица Панайотова - координатор на проект Зелена София към Столична община. Тя представи дейностите и кампаниите на „Зелена София“ и даде примери пилотни иновативни партньорства, които Зелена София осъществява с екологични български стартъпи. Специални гост-лектори бяха Галина Николова - социален предприемач, който започва движение за намаляване на употребата на пластмаса, и Георги Кирчев от екологичния стартъп ConnectedBin.

„Oбученията бяха специално създадени спрямо нуждите на социалните предприемачи в Инкубатора на ПРОМЯНАТА. Те са базирани на международната методология на фондация Reach for Change и са една от малкото възможности за социални предприемачи в България да получат знания и насоки по тези теми“, коментира Христина Попова, програмен мениджър на фондация Reach for Change България.

Обученията бяха финансирани по проект „Трансфер на иновативни практики за повишаване на социалното въздействие от дейността на социалните предприемачи" по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд, изпълняван от фондация Reach for Change България. Като част от проекта през април социалните предприемачи пътуваха до Стокхолм с цел обмяна на опит с шведски социални предприемачи. Предсоят още работилници и обучения през юли и септември, както и конференция през октомври.

Подобни обучения са само част от подкрепата, която получават социалните предприемачи – финалисти в ПРОМЯНАТА – най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с Reach for Change България. Допълнително те получават още стартово финансиране (общ награден фонд 65 000 лв.), бизнес менторство, достъп до общност от селектирани социални предприемачи, експерти, потенциални партньори, инвеститори и донори, видимост и медийна подкрепа от Нова Броудкастинг Груп.

За пета поредна година чрез конкурса ПРОМЯНАТА Нова Броудкастинг Груп и фондация Reach for Change България търсят хора и организации с предприемачески дух и силна мотивация, които са намерили решение на важен социален проблем на децата и младежите в България. Всички желаещи да кандидатстват могат да го направят до 18 юли ТУК

Редактор: Elena Mehandzhiyska