Ще започнем високобюджетни международни копродукции и ще осъществим мащабна технологична модернизация, заяви главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп в интервю за „24 часа“

- Г-н Геркенс, как приехте новия си пост? Ще управлявате най-голямата медийна група у нас, която по своите мащаби и медии, които събира под една шапка, няма аналог в България.

- Да приема позицията в „Нова Броудкаситнг Груп“ беше съвсем логична стъпка след повишаването на Николай Андреев да поеме управлението на Vivacom. Други фактори бяха, че познавам компанията много добре поради участието ми в процеса на придобиването й, както и големият ми опит на подобни позиции в Унгария, където управлявах и двeте частни национални телевизионни компании.

- Поемате управлението на „Нова Броудкастинг Груп“ като неин главен изпълнителен директор, след като почти година отговаряхте за медийната група от страна на новия й собственик „Юнайтед Медия“. Имате ли вече готова концепция за развитието на "Нова", каква ще е стратегията ви?

- Ако трябва да бъдем точни, аз отговарям за съдържанието и рекламните продажби в „Юнайтед Медия“, а Александра Суботич е главен изпълнителен директор. За първи път поемам управлението на компания с подобно качество – както по отношение на финансите, така и по отношение на хората. Целта ми е да продължа фантастичната история на успеха на „Нова Броудкастинг Груп“ и да се опитам да допринеса с опита си в някои области, но съм сигурен, че това ще е и възможност за мен да се уча от страхотните си колеги. Имаме много силни позиции в дигиталната сфера и много бих искал да се разрастваме още повече в тази посока.

- Какви ще са приоритетите ви? Ще развивате ли с предимство българско съдържание и какво, след като масово европейските комерсиални канали излъчват почти еднакви формати, леко преработени спрямо местните особености?

- NOVA има много балансирано съдържание и поради липсата на успешни нови международни формати с достатъчен мащаб, се налага да разчитаме в по-голяма степен на местни продукции, което е възможно единствено благодарение на доброто качество и конкурентните цени. Работил съм на пазари, където цената на подобно съдържание е по-висока и си принуден да развиваш развлекателни предавания в студио, като например игри. Силно вярвам в големи събитийни предавания през уикенда, както и риалити предавания като „Игри на волята” или Hell’s Kitchen, които са изключително успешни. „Нова Броудкастинг Груп“ продължава да бъде сред най-големите продуценти на български сериали. Предлагайки още по-интересни нови филмови проекти на българската аудитория, няма да отстъпим от завоюваните позиции.

- Кое е най-важното съдържание за една политематична телевизия като „Нова“, за да получава тя доверието на аудиторията, но и високи рейтинги? Какво трябва да е съотношението между новини и актуални предавания и забавните програми например?

- Новините са съществена част от нашата програмна схема и смятам, че нивото на новините и информационно-развлекателните предавания, които имаме в момента, е високо. Разбираме, обаче, че част от аудиторията ни иска да има непрекъснат достъп до новини, което е причина за решението ни да надградим NOVA NEWS в N1 – 24-часов специализиран новинарски канал с голям обем оригинални предавания, развиван в тясно сътрудничество със CNN.

- Как ще пазите свободата на „Нова“ и на журналистите в нея? Имате опит с подобни битки още в Унгария през 2014 г., когато се опитвате да опазите RTL Klub от намерението за прогресивен данък. Тогава казвате, че това е опит да се отърват от една от последните свободни масмедии, които свободно изразяват мнението си.

- „Юнайтед Груп“ поддържа най-високите стандарти по отношение на независимостта на новините, както е доказала през годините, така че това важи и за България. А ситуацията в Унгария беше напълно абсурдна и този данък първо беше намален, а след това напълно отменен.

- Ще има ли обмяна на съдържание между „Нова Броудкастинг Груп“ и останалите канали на „Юнайтед Медия“, които са почти 50?

- Абсолютно. Вече започнахме да обменяме ноу-хау и идеи за формати между различните канали. Освен това ще тестваме някои от нашите сериали - български в Гърция, например. Сега, след като вече имаме достатъчен опит на регионално ниво, целта ни е да започнем високобюджетни международни копродукции. За тази цел съвсем наскоро създадохме специален отдел, който се занимава с продукция и дистрибуция.

- Ще има ли персонални промени в „Нова“, както и в групата?

- Не смятам. Екипът е изключително професионален и има невероятен опит.

- Ще променяте ли тв каналите на „Нова Броудкастинг Груп“, ще придобивате ли нови?

- Докато работих в TV2 в Унгария, стартирах 10 кабелни канала за една година, но ситуацията с „Нова Броудкастинг Груп“ е различна, тъй като портфолиото от кабелни канали вече е много силно и балансирано. Неотдавна пуснахме третия си спортен канал, а NOVA NEWS ще бъде обновен следващата година. Ще проведем разговори с дистрибуторските си партньори и ще преценим какъв интерес има към потенциални нови канали. Освен това ще бъдем по-агресивни в нови сфери като 4K и ще осъществим мащабна технологична модернизация, след като се преместим в новата си сграда догодина.

- Каква е стратегията ви за спортните канали - вие сте техен голям почитател и в Унгария, какво ще предлагат те на зрителите?

- Да, аз съм голям почитател на спортните канали, като стартирах много от тях в редица територии. Току-що подновихме правата си за английската Висша лига и добавихме към предложенията си и германската Бундеслига. Въпреки че баскетболът в България не е толкова популярен, колкото в Гърция или в бивша Югославия, решихме да се разширим и в тази сфера, придобивайки правата за излъчване на мачовете от Международната баскетболна асоциация през следващите години, включително на българския национален отбор. В кабелните канали ще добавим и нишово съдържание и ще се опитаме да задържим големи събития като световното и европейското първенство по футбол в „Нова Броудкастинг Груп“. Скоро ще обявим важни новини в тази посока.

Фотография: NOVA/ Красена Ангелова

Цялото интервю с Дирк Геркенс можете да прочетете тук.