Филмът, подкрепен от NOVA, отчете най-успешния старт в модерната история на кината у нас
Опашки пред киносалоните, пълни зали, бурни аплодисменти и хиляди трогателни отзиви от зрителите в цялата страна – така премина първият уикенд, в който публиката се срещна с „Гунди – Легенда за любовта“. Поради големия интерес се наложи част от кината да отварят и допълнителни зали в най-натоварените часове, за да могат максимално много хора да се докоснат до завладяващия филм на режисьора Димитър Димитров.
Цифрите са рекордни не само за българска продукция, а изобщо – 82 363 зрители са си купили билети за филма до 20.10 (неделя) включително. Тези данни включват билетите от предварителните прожекции, без да се броят раздадените покани за трите организирани премиери в страната. Общо 948 прожекции на 161 екрана и оборот от 1 420 646 лева – абсолютен рекорд в историята на киноразпространението в България, който изпраща филмa за Георги Аспарухов на върха в класацията “TOP 20 ALL-TIME OPENINGS”, измествайки „БЪРЗИ и ЯРОСТНИ 10“ (2023) – 1 118 190 лева, „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ (2015) – 1 090 355 лева и „Аватар 2: Природата на водата“ (2022) – 1 040 565 лева.
Досегашният първенец сред българските филми, „Мисия Лондон“ (2010), остава далеч назад със своите 46 291 зрители след първия си уикенд и боксофис от 355 120 лева.
Кината у нас продължават да регистрират стотици заявки в минута за предстоящите прожекции, а някои зали са изкупени до четвъртък вечер. Ако тенденцията продължи, филмът може да остане на екран дори до края на 2024 година.
Лентата проследява вдъхновяващата любов между Георги Аспарухов и неговата съпруга Величка Маркова, както и най-паметните футболни моменти от кариерата на Гунди така, сякаш се случват пред очите ни. Историята връща времето назад и потапя зрителите в 60-те и 70-те години, като за целта операторът Борис Славков използва специални анаморфни обективи Hawk V Lite Vintage 74. Тази серия пресъздава „несъвършенствата“ на обективите, използвани през 70-те години в киноиндустрията и за разлика от съвременната техника, която има за цел да покаже кристално чист образ, тези обективи, с помощта на модерна технология, претворяват пластиката на картината от миналото, придавайки усещане за маслено платно. За да могат зрители да се пренесат в духа на онова време Елена Иванова и екипът ѝ създават близо 3000 костюма, включително екипите на футболните отбори от онова време, а Ванина Гелева (художник продукция) прави чудеса, като преобразява десетки локации и рисува епохата до най-малкия детайл, така че тя да оживее на големия екран. Машината на времето се завърта и ни връща по магичен начин в периода между 1959-та и 1971-та година благодарение и на специалните ефекти (CGI), които са дело копродуцентите на филма ImmerseFX (Visual Effects Studio).
Във филма участват Павел Иванов, Александра Свиленова, Димитър Маринов, Параскева Джукелова, Пенко Господинов, Емил Марков, Биляна Петринска, Стоян Радев, Александра Костова, Димитър Николов, Николай Урумов, Марио Василев, Дарина Радева, Мина Каукова, Даниел Върбанов, Владислав Карамфилов – Въргала, Владимир Люцканов и др.
Сценарист на филма е Емил Бонев, режисьор Димитър Димитров, оператор Борис Славков. Продуценти на филма са Иван Христов и Андрей Арнаудов от „Междинна станция“.
Редактор: Райна Аврамова