Днес се навършват 32 години от полета на първия българин в Космоса Георги Иванов. Случайно или не, дни преди годишнината студент от Шуменския университет откри нов астероид.

Постижението на Сунай Ибрямов вече е потвърдено от центъра за малки планети в Харвард.

Въпреки че е само на 22 години, Сунай за втора година участва в международен проект на НАСА за откриване на нови астероиди. Тази година той е единственият  български студент включен в известната програма \"Пан Старс\".

Получавал изображенията на компютъра си. След обработка на поредните данни имал късмета в тях да открие новия астероид.

За да даде има на астероида, Сунай ще трябва да изчака от 3 до 6 години. Толкова са необходими на учените да определят точните му орбитни параметри.

От няколко дни Сунай официално е част от екипа на Националната астрономическа обсерватория \"Рожен\". Казва, че е щастливец, тъй като сега имал възможност практически да изучава небето и то с помощта на големи български учени открили редица космически обекти от световно значение.